Hej!
Ett hus byggt 1988 där det finns träskyddsbehandlat virke i krypgrunden, hur stor risk för pentaklorfenol är det?
Om det skulle vara pentaklorfenol, hur farligt är det? Tillräckligt för att avstå köp?
Fuktkvoten uppmättes till 20 % i syllen på hjärtvägg. En mikrobiell lukt går att känna i grunden och påväxt noteras på
boardskivor i släpljus. (Fuktmätning en gjordes på sensommaren.) - Räcker det att installera avfuktare?
Där finns även Asfaboard (Swanasfalt), och jag vill minnas att jag läst att det kan ge problem? Med lukt kanske?
Ett hus byggt 1988 där det finns träskyddsbehandlat virke i krypgrunden, hur stor risk för pentaklorfenol är det?
Om det skulle vara pentaklorfenol, hur farligt är det? Tillräckligt för att avstå köp?
Fuktkvoten uppmättes till 20 % i syllen på hjärtvägg. En mikrobiell lukt går att känna i grunden och påväxt noteras på
boardskivor i släpljus. (Fuktmätning en gjordes på sensommaren.) - Räcker det att installera avfuktare?
Där finns även Asfaboard (Swanasfalt), och jag vill minnas att jag läst att det kan ge problem? Med lukt kanske?
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Pentaklorfenol eller över huvud taget någonting i den vägen ser jag som uteslutet 1988.P PWCMrJ skrev:Hej!
Asfaboard skulle jag inte heller vara rädd för.
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 622 inlägg
Pentaklorfenoler förbjöds i Sverige 1978, så det är med största säkerhet ingen fara.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden