Vi tar ofta 860 kr/h. Plus moms, innan ROT.
Men för en krypgrundsavfuktare skulle vi lämna fastpris.
 
Tog två timmar att installera. Sparade m a o 2000 kr😆

- Och har bytt filter 2 ggr per år...
Sparar således lika mycket varje år.

För visst debiterar en firma för minst en timme för detta jobb. Plus bilkostnaden, plus... plus...

- Ja herregud, går snart plus.
 
Redigerat:
H Hybro skrev:
Tog två timmar att installera. Sparade m a o 2000 kr😆

- Och har bytt filter 2 ggr per år...
Sparar således lika mycket varje år.

För visst debiterar en firma för minst en timme för detta jobb. Plus bilkostnaden, plus... plus...

- Ja herregud, går snart plus.
På två timmar tog du bort alla steg ar och allt organiskt material, lade ut plast och tejpade skarvar och upp mot grunden, drog fram elmatning, ställde dit avfuktaren, drog kanaler, borrade in sladden till displayen och monterade den? Imponerande!
 
H Hybro skrev:
För visst debiterar en firma för minst en timme för detta jobb.
Det är rätt kasst att jobba åt privatpersoner som tror att man kan få ihop en arbetsdag med entimmasjobb, kan man däremot fakturera minst halvdag går det ju att få ihop sin arbetsvecka även om det blir mycket spilltid vid småjobb.
 
N NoiseMaker skrev:
På två timmar tog du bort alla steg ar och allt organiskt material, lade ut plast och tejpade skarvar och upp mot grunden, drog fram elmatning, ställde dit avfuktaren, drog kanaler, borrade in sladden till displayen och monterade den? Imponerande!

Låg sen tidigare markplast på marken i grunden.
Kanaler från nyinstalerade avfuktaren är tre slangar till 3 hörn. I det fjärde står nu avfuktaren. Ett hål ut genom grunden för fuktig avluft.
Förlängningskabel genom en trumma från tidigare "ventillation" av grunden. Och lite annat fix.

Det var allt.

Det jag egentligen ville säga var att hantverkare saltar lite väl mycket i bland. Och mycket går att fixa själv.
Följer med installationsanvisningar till nya avfuktare. Så svårt är det inte att få till.
 
Redigerat:
Ja, så var det hämtning av
avfuktaren 2 mil bort o s v, vilket jag gjorde samtidigt med något annat...

Ja, en halv dag då.

- Var inte helt juste att jämföra som jag gjorde.

Ber om ursäkt.
 
Redigerat:
H Hybro skrev:
TS. Vilka jobb skulle du själv inte vilja göra för samma timpenning?
 
  • FB_IMG_1776590098763.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
EvertL och 1 till
  • Laddar…
Eller inte ids att bemöda sig med enkla jobb. Kan ju påverka aproatchen 😇
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.