Hej!
Roar mig med att koppla in mina två garageportar för att styra via tryckknapp. Från varje motor går två trådar som ger signal till porten. Köpte mig en kronbrytare (se bild). Nu är frågan om jag kan koppla en tråd från varje motor till fas och den andra tråden från varje pil ut?
Mvh
Roar mig med att koppla in mina två garageportar för att styra via tryckknapp. Från varje motor går två trådar som ger signal till porten. Köpte mig en kronbrytare (se bild). Nu är frågan om jag kan koppla en tråd från varje motor till fas och den andra tråden från varje pil ut?
Mvh
Det är mycket möjligt, men omöjligt att svara säkert på. Separata brytare är bättre.
Bästa svaret
Nej det kanske inte blir så bra med att du tar spänning från två olika spänningskällor. Köp en DUBBELTRAPP så får du en brytare för varje port.
Ps om styrningen ska ha en impuls så ska du även köpa två fjädrar så att knapparna blir återfjädrande.
Ps om styrningen ska ha en impuls så ska du även köpa två fjädrar så att knapparna blir återfjädrande.
Tack! Ja egentligen borde jag köpt en dubbeltrapp direkt... Håller med om att det känns dumt att koppla ihop två spänningskällor, men borde ju vara samma spänning i dem så spelar det egentligen någon roll? Och behöver jag egentligen koppla in båda spänningarna eller räcker det att koppla spänning från ena porten?E elmont skrev:
Du vet ju inte vilken pol som är referens och vilken som är ingång. Jag skulle tro att de dessutom är flytande så att du kan inte räkna med att de har samma potential.
Klicka här för att svara