Status
Inte öppen för fler kommentarer.
GK100 skrev:
Har inget med PK att göra bara normal mental sanitet och intellektuell hederlighet. Dina försök att glida med senaste exemplen hedrar dig inte.
Du svarade inte på frågan

• Gilla
jimih
  • Laddar…
Flamman skrev:
[länk]
[länk]

Här tar en del lagen i egna händer.
Jag anser numera att man bör undvika all kontakt med Irländska arbetare såvida man inte kan kontrollera att de betalar skatt och bidrar till samhället.

Här utdrag från tidningen:
"Men Europol har även kopplat de falska hantverkarna till grovt organiserad brottslighet.
En våg av olaglig handel med noshörningshorn ledde till en stad i västra Irland. Orten har köpts upp av en liga - som också opererat i Sverige.
- Jag och ett par kolleger grep dem på Bukowskis när de skulle handla med noshörningshorn,"

http://www.expressen.se/nyheter/dokument/asfaltsligorna-ute-pa-sverigeturne/

RoTe skrev:
[länk]
Kanske LennartL.s rester från Gustavsberg som man ser på filmen.

• Gilla
ekblom
  • Laddar…
Hur löser man detta problem i andra länder?
Finns problemet där?

oceanis skrev:
Kanske LennartL.s rester från Gustavsberg som man ser på filmen.
Nä, hans arbetare var ju seriösa......:rolleyes:

Här har dom knackat på 2 gånger och ett tydligt nej tack har fått dem att gå vidare, ett hus nedåt gatan tackade ja och arbetet påbörjades. Materialen från dennes infart dumpades ut mot E4'an (Jag såg när dom var där och dumpade av material) likaså stötte jag på "hantverkarna" när dom var på Hornbach och köpte sten (40mm sten för övrigt, till en infart). Stenen lades och infarten såg fin ut - Till nästa vår då hela rasket såg ut som en berg och dalbana.

Såg inte röken av varken grävmaskin eller padda. Jag tycker det är otroligt att man kan luras av dessa skojare trots alla varningar som cirkulerar. Såg en del lastbilar, husvagnar och pickupen med brittiska plåtar parkerade norr om stan för ett par veckor sedan så det är solklart att dom är i farten igen.

• Gilla
helder
  • Laddar…
Vi hade också för något år sedan irländare som knackade dörr och ville lägga plattor. Ena dagen var det en medelåldersman som luktade sprit, nästa dag kom en äldre man och ville lägga plattor, tredje dagen kom en liten kille på kanske 8 till 9 år och undrade om han/hans pappa kunde lägga plattor. Alla såg ut att vara släkt med varandra.

Naturligtvis ville vi inte detta!

Ytterligare några dagar senare åkte jag buss, då steg den medelålders mannen på bussen med barnet. Mannen var full och otrevlig mot barnet och mannen hade en stor blåtira.

Anlita istället etablerade firmor även om de är lite dyrare.

Mitt motto är alltid att om det låter för bra för att sant så är det säkert det!! Visst, ibland kanske man missar något bra erbjudande men i längden blir det bättre.

Staffans2000
aheydeck skrev:
Hej forumet!

Vi har i mitt kvarter nu haft irländska/rumänska kringresande stensättare som vill lägga marksten på uppfarterna.

De har än så länge fått napp hos två av våra grannar och jag står i valet och kvalet.

Resultatet hos den första ser kanonbra ut när det är klart, men jag är osäker på förarbetet hur de gör.
När jag pratade med bossen där så sa han att de gräver ut 30cm, lägger markduk, makadam (paddar), stenmjöl (paddar), och sedan stenen.

Stenen är från byggmax och har rätt klassning, och stenmjölet och makadam hämtar de från Ballast.

Nu åkte jag förbi den grannen de håller på med underarbetet hos nu, och tog en bild, och det ser ut som ett riktigt hafsjobb än sålänge, och det ser verkligen inte ut som några 30 cm djup, och det verkar dessutom inte vara nå makadam utan bara vara gruset som låg under asfalten.

Här är en bild:
[bild]

Vad tror ni om själva arbetet i sig, baserat på den infon jag har, och på bilden härovan?

En det verkar helt glömt trådskaparens fråga i sin iver att sälla sig till pöbelhopen som anfaller "Lennart L", endast därför att han har fräckheten att påstå att plattsättarna hos honom gjorde ett bra jobb.

Efter det att hans bilder analyserats har en svacka upptäckts, hade inte viljan att hitta fel varit så stor, skulle det varit enkelt att se att bilden inte är helt horisontell. det som ser ut som en svacka är nog istället början på en stigning upp till höger.

När han fortfarande insisterar att han är nöjd med resultatet, ja då ändras anfallsvinkeln från kvalite`, till MORAL!

"Den som inte är med oss, är emot oss". Låter det bekant?

Undrar: Staffan

Redigerat:
  • Gilla
Sparris och 2 till
  • Laddar…
Staffan2000 skrev:
En det verkar helt glömt trådskaparens fråga i sin iver att sälla sig till pöbelhopen som anfaller "Lennart L", endast därför att han har fräckheten att påstå att plattsättarna hos honom gjorde ett bra jobb.

Efter det att hans bilder analyserats har en svacka upptäckts, hade inte viljan att hitta fel varit så stor, skulle det varit enkelt att se att bilden inte är helt horisontell. det som ser ut som en svacka är nog istället början på en stigning upp till höger.

När han fortfarande har fräckheten att vara nöjd med resultatet, ja då ändras anfallvinkeln från kvalite`, till MORAL!

"Den som inte är med oss, är emot oss. Låter det bekant?

Undrar: Staffan
Som tidigare sagt så är det ju tämligen märkligt att det enda person som har något positivt att säga om dessa människor enbart reggade sig på forumet för att säga så och sen lika fort försvinna.

Dessa människor som tråden handlar om är inte intresserade av att göra ett bra jobb utan att lura folk på pengar, Varför befinner sig inga av dessa kringresande i mindre orter utan bara i de större städerna?
Jo för de gör så dåligt jobb att det aldrig skulle funka i en liten stad utan de lever på att vara anonyma i storstäderna där ryktet inte går så fort.

Tycker du själv vi ska sitta här och rekommendera dessa hantverkare till andra forums medlemmar så de blir lurade?

De kringresande irländarna hade bosatt sig på ortens infartsparkering i veckan. Gissa om det såg ut som skit efter att de åkt efter något dygn.

Akahigi
hangun skrev:
Detta är egoism. Min uppfart blir bra men på beskostnad av vad? Hela systemet hänger på att man betalar skatt. Vill man inte vara med o betala ska man inte ha förmånerna av ett skattesystem heller. Era barn går väl i skolan. Ni blir väl sjuka. Vem betalar det?
Nu är det ju förmodligen så att de inte blir skattskyldiga för inkomstskatt i Sverige den korta tid de är här, och de kan nog vara socialförsäkrade på Irland. Så det är väl momsen då...

Så det svenska skattebortfallet på dessa blir då en bråkdel vad det blir om man anlitar en svensk hantverkare svart ;)

Bara för att nyansera den moraliska bilden lite... Tycker även irländare ska få använda den fria rörligheten...

• Gilla
Sparris
  • Laddar…
Pumba skrev:
Som tidigare sagt så är det ju tämligen märkligt att det enda person som har något positivt att säga om dessa människor enbart reggade sig på forumet för att säga så och sen lika fort försvinna.

Dessa människor som tråden handlar om är inte intresserade av att göra ett bra jobb utan att lura folk på pengar, Varför befinner sig inga av dessa kringresande i mindre orter utan bara i de större städerna?
Jo för de gör så dåligt jobb att det aldrig skulle funka i en liten stad utan de lever på att vara anonyma i storstäderna där ryktet inte går så fort.

Tycker du själv vi ska sitta här och rekommendera dessa hantverkare till andra forums medlemmar så de blir lurade?
Den massiva och pöbelliknande anstormning av inlägg som inte bara kritiserade Lennart L:s inlägg utan även ifrågasatte hans heder och ärliga avsikter, ligger nog till grund att han inte känner sig välkommen på forumet.
Läser man hans inlägg så rekommenderar han inte någonstans att anlita någon nämnd hantverkare, utan han bara rapporterar om sina positiva erfarenheter.

Om Pumba tror att ett inlägg som går mot strömmen kan påverka detta forums medlemmar till en helt annan slutsats än det stora flertalet, så tror jag att Pumba grovt missbedömer forumets medlemmars slutledningsförmåga.
Men för att vinna respekt för sina inlägg så bör dessa baseras på sakliga grunder och inte personangrepp eller lösa rykten. Det motverkar bara trovärdigheten mot inte bara inlägget utan även inläggets skapare.

Redigerat:
  • Gilla
Sparris och 1 till
  • Laddar…
Flamman skrev:
Om Pumba tror att ett inlägg som går mot strömmen kan påverka detta forums medlemmar till en helt annan slutsats än det stora flertalet, så tror jag att Pumba grovt missbedömer forumets medlemmars slutledningsförmåga.
Men för att vinna respekt för sina inlägg så bör dessa baseras på sakliga grunder och inte personangrepp eller lösa rykten. Det motverkar bara trovärdigheten mot inte bara inlägget utan även inläggets skapare.
Bevisligen är det ju folk som anlitar dessa oseriösa "hantverkare" eller vad man ska benämna dem så budskapet verkar ju inte gå fram till vissa personer när det blir billigt nog.

Att man registrerar sig på forumet och direkt hoppar in och talar bra om något brukar som regel betyda att det är ett företag eller dyl bakom, vilket händer dagligen här på forumet, så kommer man in på det viset så är det ju tämligen självklart att man blir ifrågasatt, framförallt när allt annat man hör om dessa "hantverkare" talar emot.

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.