Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Minnie Mesola
Viktor.J Viktor.J skrev:
Herre gud, du läser ju inte ett enda inlägg. trams, snömos och foliehatt
Svarar du på rätt inlägg, Snömos. Roligt nytt modeord du svänger dig med.

Minnie

Fairlane
Minnie Mesola Minnie Mesola skrev:
Det kan den inte. Folkrätten gäller bara för små länder. Stora länder gör vad de vill. Kina - Tibet och snart Taiwan. Usa - Irak, Vietnam, Afghanistan, Grenada, Panama, samt några afrikanska stater + mer eller mindre varenda sydamerikanska stat med en begynnande demokrati samt inte att förglömma Hawaii som mer eller mindre anekterades av USA. Räcker det eller behöver du fler exempel?
Allmänbildning och empati, var det ja.:D

Minnie
Då ska vi se...
Kina gör anspråk på Tibet och Taiwan, säger att dessa är en del av Kina, inte egna suveräna stater.
Ryssland gör anspråk på Ukraina, delar av Tjetjenien, delar av Moldavien etc, och anser att det är en del av Ryssland, inte egna suveräna stater.
USA?? Har de gjort anspråk på Irak tille exempel?

• Gilla
El-Löken66 och 2 till
  • Laddar…
N Nilsson i Boda skrev:
Detta forum är till för de som renoverar, bygger och underhåller hus etc. Allt enligt de regler som finns. Denna tråd bör stoppas. En tråd om politiken runt vindkraft, invandring mm stoppades för ett tag sedan. Är det bara viss politik som tillåts? Var är du Moderator?
Om tråden utvecklats till att ett mindre antal av oss försvarat sig mot en överväldigande majoritet av Ukrainahatare och Putinälskare, hade du då varit lika krävande att tråden skulle stängas?
Hm, låt mig tänka...

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Minnie Mesola
D Daniel 109 skrev:
Jämfört med en Rysk ockupation är det nog riktigt trevligt. Varför du tror att vi ska dö på kuppen begriper jag inte.
Jag skulle föredra att inte bli erövrad av någon för vi har nog med våra egna politiker. Med överleva, menade jag ekonomiskt.

Minnie

• Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
Hur dör man ekonomiskt?

• Haha
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Jag vill bara göra läsarna uppmärksamma att ofta så vill propagandan förminska förtroendet för den egna staten och dess kapacitetet. Därför läser man ofta propagandister som dessutom nedvärdera Sverige, svenska poitiker etc.

Alla förstår att det betyder inte att man inte kan kritisera regeringen utan att bli kallad rysstroll. Men gör man det samtidigt som man trollar på ett forum eller sprider rysspropaganda, framförallt båda två. Så ska man dra öronen till sig.

• Gilla
TheGambler79 och 4 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Hur dör man ekonomiskt?
Man slutar byta telefon varje år och slutar köpa kläder på HM.... typ...... Verkligen pest eller kolera mellan att inte konsumera ihjäl mig 5 år eller leva under Ryssland :crysmile:

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Exakt, jag har svårt att se att konsekvenserna skulle bli i närheten av vad man fåt utstå Ukraina i dag.

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Exakt, jag har svårt att se att konsekvenserna skulle bli i närheten av vad man fåt utstå Ukraina i dag.
Det gör de flesta. Att påstå något annat är patetiskt.
Självklart skulle många få uppoffra mycket. Men om alternativet är likt många ukrainare - att bli driven på flykt, dö i en skyttegrav, få familj våldtagen och avrättad - mot att ha mindre prylar och försämrad ekonomi några år så är valet ganska enkelt.

• Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
Minnie Mesola
Fairlane Fairlane skrev:
Då ska vi se...
Kina gör anspråk på Tibet och Taiwan, säger att dessa är en del av Kina, inte egna suveräna stater.
Ryssland gör anspråk på Ukraina, delar av Tjetjenien, delar av Moldavien etc, och anser att det är en del av Ryssland, inte egna suveräna stater.
USA?? Har de gjort anspråk på Irak tille exempel?
Jag tror att du missade poängen.
Det jag ville förmedla var att de stora länderna gör vad de vill. Att döda över 100.000 irakier tycker iallafall jag är illa nog. Jag repeterar -de kan göra vad de vill mot mindre stater. Mörda, stjäla. Ja vad som helst och det är framförallt USA ett tragiskt exempel på.

Minnie

• Arg
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
Jag tror att du missade poängen.
Det jag ville förmedla var att de stora länderna gör vad de vill. Att döda över 100.000 irakier tycker iallafall jag är illa nog. Jag repeterar -de kan göra vad de vill mot mindre stater. Mörda, stjäla. Ja vad som helst och det är framförallt USA ett tragiskt exempel på.

Minnie
Om Irak hade respekterat gränserna och inte invaderat Kuwait, tvivlar jag på att USA lagt sig i.

• Gilla
och en till och 3 till
  • Laddar…
Minnie Mesola
D Daniel 109 skrev:
Nu gissar jag lite grann, för jag är långtifrån någon experter på global handel, men jag vågar ändå påstå att det inte finns många färdiga produkter som inte innehåller något från Kina. Bilar, sjukvårdsutrustning, spisar, reningsverk, kraftverk, all form av kommunikation. Ja allt som får vårt samhälle att fungera.

Minnie

Minnie Mesola
B b8q skrev:
Om Irak hade respekterat gränserna och inte invaderat Kuwait, tvivlar jag på att USA lagt sig i.
Första gången. Ja. Men den andra, när USA fick fabricera en orsak till att slakta lokabefolkningen. Hade du glömt det?

Minnie

• Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
Första gången. Ja. Men den andra, när USA fick fabricera en orsak till att slakta lokabefolkningen. Hade du glömt det?

Minnie
Men med ryssland så beror deras invasion att "väst" inte hade tillräckligt lågaffektivt bemötande, menar du? Inte en fabricerad orsak?

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Blodsoppen
J Johannes56 skrev:
Rysslands ekonomi är lika stor som Norden.
Om väst anstränger sig så går det sparka ut ryssen.
Varför inte ge bort Sverige till ryssen istället?

Jag tycker du är en vidrig människa. Hoppas säpo noterar dina sjuka inlägg.
Ännu ett lågvattenmärke detta inlägg.
Ni är lite som löpsedlarna . Ena dagen är Putin ett jättehot som vi ska vara rädda för att han invaderar Norden och halva Europa. Nästa så är på fallrepet och kommer kapitulerar vilken dag som helst. Hur ska ni ha det?

• Haha
Minnie Mesola
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.