Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Minnie Mesola Minnie Mesola skrev:
Det vill de säkert. Men uppenbarligen kan de det inte, annars hade de redan konkurrerat ut Kina. Enkel matematik.

Minnie
Du tror inte like sanktioner skulle ändra balansen ?
Enkel matematik

• Haha
Minnie Mesola
  • Laddar…
Minnie Mesola
Viktor.J Viktor.J skrev:
Du tror inte like sanktioner skulle ändra balansen ?
Enkel matematik
Nehe! Inte en chans! För då skulle Kina surna till och strypa exporten till oss. Och då djäklar, får vi problem på riktigt.

Minnie

• Haha
TheGambler79
  • Laddar…
Nehe! Inte en chans! För då skulle Kina surna till och strypa exporten till oss. Och då djäklar, får vi problem på riktigt.

Minnie
Du kanske missade det men poängen är att andra länder tar över den exporten och Kina står utanför. Det kommer svida ett par år men sedan är de andra utvecklingsländerna på banan.

• Gilla
  • Haha
TheGambler79 och 3 till
  • Laddar…
Minnie Mesola
Viktor.J Viktor.J skrev:
Om analogin är att ett starkt land kan göra vad de vill med ett svagare land så skulle du därmed vara OK med att världens starkaste militärmakt - USA. Tar över hela världen till ett land? utveckla gärna hur du vill bo i detta land.

Sedan blandar du fritt mellan krig och olika konflikter med helt olika bakgrunder.
Hur skall jag kunna utveckla något jag aldrig påstått. Jag konstaterar bara att den starke alltid har rätt. Jag har inte med ett ord nämnt vad jag tycker om den saken. Så -läs om, läs rätt!

Minnie

• Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
Minnie Mesola
Viktor.J Viktor.J skrev:
Du kanske missade det men poängen är att andra länder tar över den exporten och Kina står utanför. Det kommer svida ett par år men sedan är de andra utvecklingsländerna på banan.
Det är ingen poäng. Det är en utopi!

Minnie

Det är ingen poäng. Det är en utopi!

Minnie
varför ?

Hur skall jag kunna utveckla något jag aldrig påstått. Jag konstaterar bara att den starke alltid har rätt. Jag har inte med ett ord nämnt vad jag tycker om den saken. Så -läs om, läs rätt!

Minnie
Du gillar inlägget så då måste du ju hålla med. Du borde du kunna utveckla varför du håller med. Genom att du gillar så visar du ju att du tycker om saken. Tillräckligt tydligt för dig?

Minnie Mesola
Därför att vi inte skulle överleva en varubrist från Kina. Vi har satt oss i deras klo i vår jakt på billiga varor.

Minnie

Sedär. Där fanns en.
Det ligger inte i Putins intresse tydligen att avsluta kriget nu. Min egen högst amatörmässiga hypotes är att han har gott om tid och därför låter den stackar ukrainska armén återta lite här och där med stora ukrainska förluster medans han väntar på att vi skall ledsna på hela soppan och pö om pö minska vårt stöd och intresse. Så när den starkt decimerade ukrainska armén står där utan vapen medans vi har fullt upp med våra egna problem, slår ryssarna till på allvar.
Dvs. Utgången är given. Men den kan nås på olika sätt vilka några är än värre än andra. Lite som att riva av ett plåster. Långsamt eller snabbt.

Vad Blodsoppen tycker, ved jag inte bättre än du.

Hoppas att du är nöjd med svaret.

Minnie
Väntar fortfarande på svar

Skärmdump av ett webbforum där användare diskuterar Rysslands intressen, ekonomi, och militära situation i relation till Ukraina.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Därför att vi inte skulle överleva en varubrist från Kina. Vi har satt oss i deras klo i vår jakt på billiga varor.

Minnie
Herre gud, du läser ju inte ett enda inlägg. trams, snömos och foliehatt

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
N Nilsson i Boda skrev:
Detta forum är till för de som renoverar, bygger och underhåller hus etc. Allt enligt de regler som finns. Denna tråd bör stoppas. En tråd om politiken runt vindkraft, invandring mm stoppades för ett tag sedan. Är det bara viss politik som tillåts? Var är du Moderator?
Varför rapporterar du inte bara tråden till moderator om det är det som intresserar dig.
I grund och botten tycker jag det är sunt att hålla borta politik från forumet, men här är det frågan om ett krig och då tycker jag man kan överse med det hela. Jag anser dock att det är en fråga för forumet ägare att avgöra, inte för dig eller mig.

• Gilla
RoAd och 3 till
  • Laddar…
Minnie Mesola
Viktor.J Viktor.J skrev:
Du gillar inlägget så då måste du ju hålla med. Du borde du kunna utveckla varför du håller med. Genom att du gillar så visar du ju att du tycker om saken. Tillräckligt tydligt för dig?
Nu vet jag inte vilket du syftar på, men inlägg kan gillas av många olika anledningar. Ibland för att de till exempel är finurligt, roligt, informativt eller allmänt underhållande.

Minnie

• Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
Minnie Mesola
Viktor.J Viktor.J skrev:
Väntar fortfarande på svar
Ööööh -Du väntar på ett svar på ett svar?

Minnie

Ööööh -Du väntar på ett svar på ett svar?

Minnie
Rysstroll.

Mark Twain-citat och illustration: råd om att undvika meningslöst bråkande. Bild ser vintage ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
  • Haha
kashieda och 4 till
  • Laddar…

Minnie
Jämfört med en Rysk ockupation är det nog riktigt trevligt. Varför du tror att vi ska dö på kuppen begriper jag inte.

• Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.