29 868 läst ·
427 svar
30k läst
427 svar
Kriget i Ukraina, allmän diskussion
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Du kanske missade det men poängen är att andra länder tar över den exporten och Kina står utanför. Det kommer svida ett par år men sedan är de andra utvecklingsländerna på banan.Minnie Mesola skrev:
Hur skall jag kunna utveckla något jag aldrig påstått. Jag konstaterar bara att den starke alltid har rätt. Jag har inte med ett ord nämnt vad jag tycker om den saken. Så -läs om, läs rätt!Viktor.J skrev:
Om analogin är att ett starkt land kan göra vad de vill med ett svagare land så skulle du därmed vara OK med att världens starkaste militärmakt - USA. Tar över hela världen till ett land? utveckla gärna hur du vill bo i detta land.
Sedan blandar du fritt mellan krig och olika konflikter med helt olika bakgrunder.
Minnie
Du gillar inlägget så då måste du ju hålla med. Du borde du kunna utveckla varför du håller med. Genom att du gillar så visar du ju att du tycker om saken. Tillräckligt tydligt för dig?Minnie Mesola skrev:
Väntar fortfarande på svarMinnie Mesola skrev:
Sedär. Där fanns en.
Det ligger inte i Putins intresse tydligen att avsluta kriget nu. Min egen högst amatörmässiga hypotes är att han har gott om tid och därför låter den stackar ukrainska armén återta lite här och där med stora ukrainska förluster medans han väntar på att vi skall ledsna på hela soppan och pö om pö minska vårt stöd och intresse. Så när den starkt decimerade ukrainska armén står där utan vapen medans vi har fullt upp med våra egna problem, slår ryssarna till på allvar.
Dvs. Utgången är given. Men den kan nås på olika sätt vilka några är än värre än andra. Lite som att riva av ett plåster. Långsamt eller snabbt.
Vad Blodsoppen tycker, ved jag inte bättre än du.
Hoppas att du är nöjd med svaret.
Minnie
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 867 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 867 inlägg
Varför rapporterar du inte bara tråden till moderator om det är det som intresserar dig.N Nilsson i Boda skrev:
I grund och botten tycker jag det är sunt att hålla borta politik från forumet, men här är det frågan om ett krig och då tycker jag man kan överse med det hela. Jag anser dock att det är en fråga för forumet ägare att avgöra, inte för dig eller mig.
Nu vet jag inte vilket du syftar på, men inlägg kan gillas av många olika anledningar. Ibland för att de till exempel är finurligt, roligt, informativt eller allmänt underhållande.Viktor.J skrev:
Minnie