29 868 läst ·
427 svar
30k läst
427 svar
Kriget i Ukraina, allmän diskussion
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Och där kom EXAKT det inlägget jag förutspådde för några timmar sedan. Koftan är som vanligt på.Blodsoppen skrev:
På vilket sätt har jag fört fram propaganda för Rysslands sida. Jag säger bara att det finns två sidor på myntet. Men det kan man tydligen inte ha här för då blir man trampad på och förlöjligad
Jag tror det var Malmgren som nämnde något om att jag skulle vara SD anhängare. Det spelar väl ingen roll. För övrigt är ju SD numera Nato vänliga, så det spricker ju lite där. Ett otroligt svek från dom mot sina väljare.
Varför kan man inte vara få ha en åsikt utan att allt ska analyseras i detalj?
För övrigt så har jag inte röstat på SD dom sista två valen.
Det finns inte "två sidor" av detta myntet. Det finns ett angripande land och ett angripet land. "Väst", "NATO", "nazister", eller "satanister" har inte startat detta krig. Putin/Ryssland har. Allt annat är rysk propaganda. Punkt!
Där kom det inlägget som jag skrev du skulle återkomma med. Herre gud. Du är en karikatyr.Blodsoppen skrev:
På vilket sätt har jag fört fram propaganda för Rysslands sida. Jag säger bara att det finns två sidor på myntet. Men det kan man tydligen inte ha här för då blir man trampad på och förlöjligad
Jag tror det var Malmgren som nämnde något om att jag skulle vara SD anhängare. Det spelar väl ingen roll. För övrigt är ju SD numera Nato vänliga, så det spricker ju lite där. Ett otroligt svek från dom mot sina väljare.
Varför kan man inte vara få ha en åsikt utan att allt ska analyseras i detalj?
För övrigt så har jag inte röstat på SD dom sista två valen.
Men Putin skickade ju dit sina Nazister. Så de var väl också inblandade. På Putins order då visserligen.R RoAd skrev:Och där kom EXAKT det inlägget jag förutspådde för några timmar sedan. Koftan är som vanligt på.
Det finns inte "två sidor" av detta myntet. Det finns ett angripande land och ett angripet land. "Väst", "NATO", "nazister", eller "satanister" har inte startat detta krig. Putin/Ryssland har. Allt annat är rysk propaganda. Punkt!
Om man vill se hatisk propaganda förklädd till journalistik finns ju Riks, lite närmare.H heimlaga skrev:
Många saker har två sidor men man skapar inte en vettig faktabaserad diskussion kring frågan genom att sprida rena lögnhistorier av den sort som finns i Russcistpropagandan.Blodsoppen skrev:
På vilket sätt har jag fört fram propaganda för Rysslands sida. Jag säger bara att det finns två sidor på myntet. Men det kan man tydligen inte ha här för då blir man trampad på och förlöjligad
Jag tror det var Malmgren som nämnde något om att jag skulle vara SD anhängare. Det spelar väl ingen roll. För övrigt är ju SD numera Nato vänliga, så det spricker ju lite där. Ett otroligt svek från dom mot sina väljare.
Varför kan man inte vara få ha en åsikt utan att allt ska analyseras i detalj?
För övrigt så har jag inte röstat på SD dom sista två valen.
Vill du se den verkliga andra sidan skall du läsa Meduza eller Moscow Times eller Dozjd på nätet.
Det är ungefär som jag skulle påstå att bokstavligen alla rikssvenskar (finslandssvenskt uttryck för svenskar i Sverige) är homosexuella och så skulle jag försöka få till stånd en diskussion om homosexualitet genom att upprepa det påståendet om och om och om igen och kräva att det tas på allvar och sedan dra på mig offerkoftan när min "sanning" inte tas på allvar.
Myntet har två sidor och nu vill vi veta mer om hur du tycker att din sida ser ut.Blodsoppen skrev:
På vilket sätt har jag fört fram propaganda för Rysslands sida. Jag säger bara att det finns två sidor på myntet. Men det kan man tydligen inte ha här för då blir man trampad på och förlöjligad
Jag tror det var Malmgren som nämnde något om att jag skulle vara SD anhängare. Det spelar väl ingen roll. För övrigt är ju SD numera Nato vänliga, så det spricker ju lite där. Ett otroligt svek från dom mot sina väljare.
Varför kan man inte vara få ha en åsikt utan att allt ska analyseras i detalj?
För övrigt så har jag inte röstat på SD dom sista två valen.
Vad tror du händer när du fått som du vill och ukraina kapitulerat och blivit ockuperat av Ryssland?
Vad händer med Moldavien, Belarus, Litauen, Lettland och Estland? Finland?
Hur många länder får han invadera innan vi slutar titta åt andra hållet?
Du får förstås ge luft åt vilken åsikt du vill, men om du gör det på ett diskussionsforum så får du räkna med att du behöver motivera din åsikt också, annars är inte detta ett ställe för dig.
Om Putin velat invadera alla dessa länder tror ni inte det skulle skett tidigare?Rena skräckpropagandan du målar uppMathiasS skrev:
Myntet har två sidor och nu vill vi veta mer om hur du tycker att din sida ser ut.
Vad tror du händer när du fått som du vill och ukraina kapitulerat och blivit ockuperat av Ryssland?
Vad händer med Moldavien, Belarus, Litauen, Lettland och Estland? Finland?
Hur många länder får han invadera innan vi slutar titta åt andra hållet?
Du får förstås ge luft åt vilken åsikt du vill, men om du gör det på ett diskussionsforum så får du räkna med att du behöver motivera din åsikt också, annars är inte detta ett ställe för dig.
Nej naturligtvis inte. Det är så klart ingen idé att försöka invadera ett land om man sannolikt misslyckas. Putin väntar tills när han tror att det kan lyckas och slår till då.Blodsoppen skrev:
Det har ju fungerat tidigare men nu tog det stopp. 48 timmars operationen är nu inne på 1 år med runt 200.000 döda. Många civila eftersom Ryssland helt struntar i internationell lag och moral.
På sikt riskerar dock Ryssland att stå för de största förlusterna. Man närmar sig nu aktivt länder som Kina, Nordkorea och Iran. Där ligger Rysslands framtid enligt Kreml.
nej, det är inget man bara gör när man känner för det (vilket du ju ser nu) och utvecklingen i dessa länder har ju varit att frigöra sig från ryskt förtryck. Det är inte skräckpropaganda, det är verkligheten som vi har framför oss, det är vad alla länder i väst ser framför sig och det verkar stämma med vad de få halvfria journalisterna i Ryssland säger också.Blodsoppen skrev:
I 50 år minst har man hotat med att ryssen kommer.MathiasS skrev:
nej, det är inget man bara gör när man känner för det (vilket du ju ser nu) och utvecklingen i dessa länder har ju varit att frigöra sig från ryskt förtryck. Det är inte skräckpropaganda, det är verkligheten som vi har framför oss, det är vad alla länder i väst ser framför sig och det verkar stämma med vad de få halvfria journalisterna i Ryssland säger också.