29 868 läst ·
427 svar
30k läst
427 svar
Kriget i Ukraina, allmän diskussion
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Ja, om någon ber mig titta på en lobotomerad spårvagnschaufför som äter bajs så kommer jag inte titta. Det är ungefär där RT kvalar in.Minnie Mesola skrev:
Eftersom du framhärdar vill jag påstå att det skapas mer osämja i andra trådar än där det diskuteras politik, har du följt forumet så är det i många opolitiska trådar där åsikterna om hur man drar el, dolda fel, Ahlsells "politik", asbest och inte minst corona där folk blivit både idiot, dåre, galning och pucko när åsikterna och revirpinkningen gått isär.N Nilsson i Boda skrev:Vi har regler för hur detta Forum ska fungera. Det finns massor med ställen man kan diskutera Ukraina och Ryssland, men inte på detta Forum. Jag kräver att Moderatorn stänger denna tråd, alternativt ta bort § 5.8.
§ 5.8 Diskutera politik
Vi diskuterar endast bostadspolitik på Byggahus.se. Anledningen till det är att politiska diskussioner tenderar att spåra ut och vi blir ovänner med varandra, vilket hindrar diskussionen om vårt kärnämne - hus, bygga och renovera. Därtill ställer politiska diskussioner orimliga krav på moderering. Särskilt dålig erfarenhet har vi av diskussioner om invandring. Därför unviker vi även bostadsrelaterade diskussioner om invandring.
Tycker inte man skall kalla någon annan något av ovanstående epitet därför att man har en annan uppfattning än sin egen, även om det ibland kliar i fingrarna när någon anstränger sig för att förtjana lämpligt omdöme...
Putin är en maktfullkomlig despot som skiter fullständigt både i sina egna landsmän och andras för att nå sina syften.
Likhetstecknen mellan honom och Stalin är påfallande.
Detta gäller:
§ 5.8 Diskutera politik
Vi diskuterar endast bostadspolitik på Byggahus.se. Anledningen till det är att politiska diskussioner tenderar att spåra ut och vi blir ovänner med varandra, vilket hindrar diskussionen om vårt kärnämne - hus, bygga och renovera. Därtill ställer politiska diskussioner orimliga krav på moderering. Särskilt dålig erfarenhet har vi av diskussioner om invandring. Därför unviker vi även bostadsrelaterade diskussioner om invandring.
§ 5.8 Diskutera politik
Jag hann se en del på Russia Today innan det förbjöds och ärligt talat så missar du ingenting. Det var förklädd propaganda blandat med precis så mycket journalistik att folk som är mindre insatta i vad som pågår kunde ha låtit sig luras.Minnie Mesola skrev:
Menar du att du inte vet vad RT är och att du saknar möjligheten att ta till dig av idiotin?Minnie Mesola skrev:
Vem som kan hitta galenskaperna på nätet, så argumentet "förbjudet att titta så därför vill jag titta" håller inte.
Det finns även en regel som påtalar att inläggen skall driva diskussionen framåt. Tycker du att du gör det?N Nilsson i Boda skrev:Detta gäller:
§ 5.8 Diskutera politik
Minnie
Jaså?Viktor.J skrev:
Vad grundar du det på. Knappast på ditt klipp och klistrade iallafall, för där uppsattar jag inlägg som varnar för den ensidiga rapporteringen samt krigshetsandet från de svenska TV:sofforna.
Jag utgår ifrån att du redan hunnit med några vändor vid fronten, för inte sitter du väl mätt och belåten bakom tangentbordet och är modig?
Minnie
Tack för ditt inlägg. Det är nu 100% bekräftat att du står på Putlers sida. Jag tänker inte ödsla tid på dig och dina fattiga försök till att sprida rysk propaganda och uppmanar andra att göra detsamma.Minnie Mesola skrev:
Jaså?
Vad grundar du det på. Knappast på ditt klipp och klistrade iallafall, för där uppsattar jag inlägg som varnar för den ensidiga rapporteringen samt krigshetsandet från de svenska TV:sofforna.
Jag utgår ifrån att du redan hunnit med några vändor vid fronten, för inte sitter du väl mätt och belåten bakom tangentbordet och är modig?
Minnie
Har mitt barnbarn där och jag gör vad jag kan för att upplysa folket som tvivlar på rapporteringen.Minnie Mesola skrev:
Jaså?
Minnie
Dom har det både bättre och sämre än det rapporteras om beroende på hur nära fronten dom bor.
Samtidigt går ingen säker, dom bombar utan hänsyn och gärna civila mål.
Har fortfarande svårt att förstå hur vi som har tillgång till så många oberoende källor i Europa måste förklara att det som rapporteras är sant!!!
Hur många massgravar måste komma fram innan alla människor i världen fattar är Putin inte är där för att hjälpa till utan vill bara bomba dom så att dom böjer sig för honom utan hänsyn om hur många av båda sidors soldater som stryker med!!!
Har dålig koll på vad folk skriver i andra trådar.Viktor.J skrev:
Men jag förstår att man kan fetlessna på folk och tänker därmed inte komma med fler pekpinnar i frågan
På vilket sätt har jag fört fram propaganda för Rysslands sida. Jag säger bara att det finns två sidor på myntet. Men det kan man tydligen inte ha här för då blir man trampad på och förlöjligadViktor.J skrev:
Vi har haft diskussioner innan där du inte lyckats bemöta ett enda vettigt argument, besvara en enda fråga etc.
Jag förstår att du i denna tråden försöker ragga nya sympatier med en tung offerkofta och hävda att vi "bara är av olika åsikt". Medans du de facto i tidigare trådar rättfärdigar och för fram ren propaganda från en stat som just nu dödar, våldtar och medvetet begår krigsbrott mot civila.
Jag antar att du nu kommer agera frågandes, be mig ge exempel. Exempel som du sedan kommer snurra ihop med din rapparkalja, gish-gallop, whataboutism och historieförvrängning. Nej tack.
Jag tror det var Malmgren som nämnde något om att jag skulle vara SD anhängare. Det spelar väl ingen roll. För övrigt är ju SD numera Nato vänliga, så det spricker ju lite där. Ett otroligt svek från dom mot sina väljare.
Varför kan man inte vara få ha en åsikt utan att allt ska analyseras i detalj?
För övrigt så har jag inte röstat på SD dom sista två valen.