Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Blodsoppen
Viktor.J Viktor.J skrev:
Kom inte in hit och sprid din idioti också. Det räcker ju att du stått med byxorna nere i varje tråd du vittrar din galenskap.
Väldigt lågt att reagera så bara för att jag har en annan åsikt. Blir ju inte mycket till diskussion om.bara vissa åsikter är godkända

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Krille4 och 3 till
  • Laddar…
Jag håller definitivt inte med blodsoppen. Men att tysta alla man inte håller med är inte hållbart i en demokrati. Bemöt åsikterna i stället.

• Gilla
skogaliten och 4 till
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Väldigt lågt att reagera så bara för att jag har en annan åsikt. Blir ju inte mycket till diskussion om.bara vissa åsikter är godkända
Vi har haft diskussioner innan där du inte lyckats bemöta ett enda vettigt argument, besvara en enda fråga etc.
Jag förstår att du i denna tråden försöker ragga nya sympatier med en tung offerkofta och hävda att vi "bara är av olika åsikt". Medans du de facto i tidigare trådar rättfärdigar och för fram ren propaganda från en stat som just nu dödar, våldtar och medvetet begår krigsbrott mot civila.

Jag antar att du nu kommer agera frågandes, be mig ge exempel. Exempel som du sedan kommer snurra ihop med din rapparkalja, gish-gallop, whataboutism och historieförvrängning. Nej tack.

• Gilla
  • Älska
boschkenta och 11 till
  • Laddar…
Minnie Mesola Minnie Mesola skrev:
Vill man vara riktigt kinkig och hänga upp sig på bagateller kan man ju påstå att det inte är helt neutralt att förbjuda den ena sidans propaganda samtidigt som den andra sidans propaganda framställs som en sanning. Ingen som tänkt på det eller är jag bara småaktig?

Minnie
Neutralt ? vad får du det ifrån och "den ena sidans propaganda". Vad för "propaganda" är det du syftar på då?

På ena sidan har vi hela västvärldens obereoende medier, akademier, människorättsorganisationer etc. som otvivelaktigt visar på Rysslands Krigsbrott och vidrigheter i sitt oprovocerade anfallskrig mot Ukraina. På andra sidan har vi vadå ? Världens mest korrupta diktatur som imperialistiskt söndrat och härskat fritt sedan 1989 i afghanistan, georgien, tjetjenien, syrien och Ukraina.

Det handlar inte om två sidors propaganda, det handlar om en kollektiv sanning av den värld som vi lever i och 200 personer i Ryska Dumans propaganda.

• Gilla
boschkenta och 8 till
  • Laddar…
Håller med dig.
Otrevligt att indirekt kalla dig idiot.

Däremot är det väldigt märkligt att du gärna skriver Putin propaganda och sedan inte vill svara på sakliga frågor när folk smular sönder dina argument.

Du kanske bara har otur när du tänker?

• Gilla
  • Haha
vanpire och 7 till
  • Laddar…
Viktor.J Viktor.J skrev:
Neutralt ? vad får du det ifrån och "den ena sidans propaganda". Vad för "propaganda" är det du syftar på då?

På ena sidan har vi hela västvärldens obereoende medier, akademier, människorättsorganisationer etc. som otvivelaktigt visar på Rysslands Krigsbrott och vidrigheter i sitt oprovocerade anfallskrig mot Ukraina. På andra sidan har vi vadå ? Världens mest korrupta diktatur som imperialistiskt söndrat och härskat fritt sedan 1989 i afghanistan, georgien, tjetjenien, syrien och Ukraina.

Det handlar inte om två sidors propaganda, det handlar om en kollektiv sanning av den värld som vi lever i och 200 personer i Ryska Dumans propaganda.
Fan vet om ens 200 av dem ens tror på smörjan.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Minnie Mesola Minnie Mesola skrev:
Vill man vara riktigt kinkig och hänga upp sig på bagateller kan man ju påstå att det inte är helt neutralt att förbjuda den ena sidans propaganda samtidigt som den andra sidans propaganda framställs som en sanning. Ingen som tänkt på det eller är jag bara småaktig?

Minnie
Förstår att du "bara vill belysa en bagatell" när du uppebart gillar Rysspropaganda. Uppenbart att du vill försöka legitimera Ryska proppaganda och så tvivel i allt som talar emot. Helt enligt propaganda kampanjen. Putin hade varit stolt.
Skärmbild från ett forum, användare reagerar på diskussion om kriget i Ukraina.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
boschkenta och 11 till
  • Laddar…
K Klass0n skrev:
Håller med dig.
Otrevligt att indirekt kalla dig idiot.

Däremot är det väldigt märkligt att du gärna skriver Putin propaganda och sedan inte vill svara på sakliga frågor när folk smular sönder dina argument.

Du kanske bara har otur när du tänker?
Jag vill bara vara extremt tydlig med att "idiot" är det absolut snällaste jag kan kalla en Putinist, Rysstroll, femtekolonnare, nyttig idiot, vatnik etc.. Det finns en uppsjö av epitetet jag hellre skulle vilja använda och det gör mig absolut ingenting att dessa inte gillar det.

• Gilla
  • Haha
Dilato och 4 till
  • Laddar…
Dom skulle för länge sedan insett att det inte går att vinna detta krig mot Ryssland. Och då gett upp. Att ständigt mata Ukraina ned vapen förlänger bara lidandet. Och det för alla alla parter. Och nej jag står inte på Rysslands sida utan tänker bara sunt och logiskt
Det är tragiskt att man på detta forum ska bli stämplad som både det ena och andra så fort man inte tycker som den stora massan.
Vad har du tänkt att skall hända när du har fått som du vill och ukraina har kapitulerat?
Tror du verkligen att kriget och våldet är slut i och med det.
Först skall hela den ukraina nationen förintas och då talar vi om hundratusentals eller mera troligt miljoner avrättningar och koncentrationsläger och bortrövade barn och våldtäkter och misshändel varpå fastigheterna delas ut til invandrade ryska kolonister och de ukrainarna som är vid liv och bor kvar tvingas in som egendomslösa andra klassens medborgare i det ryska samhället.
Sedan om några år när det är gjort så är det dags att göra om det hela i nästa land. Moldavien? Estland? Lettland? Litauen? Finland? Polen? Sverige?

Eftersom Putin anser att Ryssland har rätt att antingen erövra eller tillsätta marionettstyre och småningom ikorporera alla länder i sin intressesfär så kommer det i framtiden att finnas en direkt gräns mellan Nato och Ryssland genom Europa. Var Natos utvidgning än stannar så gnagar Ryssland i sig allt öster om den linjen. Så fungera ett imperium på erövrartåg.

Den enda fredliga lösningen är ett demokratiskt maktövertagande i Ryssland. Alla andra lösningar innebär krig.

• Gilla
boschkenta och 18 till
  • Laddar…
Viktor.J Viktor.J skrev:
Jag vill bara vara extremt tydlig med att "idiot" är det absolut snällaste jag kan kalla en Putinist, Rysstroll, femtekolonnare, nyttig idiot, vatnik etc.. Det finns en uppsjö av epitetet jag hellre skulle vilja använda och det gör mig absolut ingenting att dessa inte gillar det.
Håller nog med dig också, men tycker bara att diskussionen faller sönder rätt snabbt om man använder den typen av epitet.
Jag upplever också att femtekolonnare är mer sakligt att kalla någon som sprider propaganda än rätt och slätt idiot (den förra kategorin är förhoppningsvis liten medan den senare...).

H heimlaga skrev:
Vad har du tänkt att skall hända när du har fått som du vill och ukraina har kapitulerat?
Tror du verkligen att kriget och våldet är slut i och med det.
Först skall hela den ukraina nationen förintas och då talar vi om hundratusentals eller mera troligt miljoner avrättningar och koncentrationsläger och bortrövade barn och våldtäkter och misshändel varpå fastigheterna delas ut til invandrade ryska kolonister och de ukrainarna som är vid liv och bor kvar tvingas in som egendomslösa andra klassens medborgare i det ryska samhället.
Sedan om några år när det är gjort så är det dags att göra om det hela i nästa land. Moldavien? Estland? Lettland? Litauen? Finland? Polen? Sverige?

Eftersom Putin anser att Ryssland har rätt att antingen erövra eller tillsätta marionettstyre och småningom ikorporera alla länder i sin intressesfär så kommer det i framtiden att finnas en direkt gräns mellan Nato och Ryssland genom Europa. Var Natos utvidgning än stannar så gnagar Ryssland i sig allt öster om den linjen. Så fungera ett imperium på erövrartåg.
Uppenbarligen så går det inte att argumentera med personen då han har fel redan i ingången.
Ukraina vinner kriget mot Ryssland nu, det finns inte en säkerhets tjänst i världen som påstår något annat. Inte ens ryssarna. Att Ryssland ska lyckas skapa välstånd med ett kostsamt krig, ingen inkomst från energi och sanktioner faller på sin egna orimlighet. Det förstår de flesta.

Men även om vi utgår ifrån att påståendet är sant så indikerar det en grovt emotionellt avvart där man anser att allt man "kan göra" har man rätt till att göra. Bara för att (i detta hypotetiska exempel) Ryssland kan besegra Ukraina så är det OK, det tjänar inte att Ukraina stretar emot. Har man accepterat det på sin moraliska kompass så har man redan accepterat våldtäkt, mord och pedofili. fräscht.

Det hela maskeras sedan dåligt med "jag gillar inte Ryssland (men för gärna fram deras propaganda) och jag blir stämplad för jag inte håller med". Sjukdomsinsikten är alltså total.

Mitt tips är att inte besvara inläggen.

• Gilla
GammelMan99 och 4 till
  • Laddar…
Jag besvarar sna där inlägg bara för att inte fler skall låta sig övertygas. Låter man en propagandist härja ostört så övertygar han alltid några. Så säger forskningen.

Inte skall man förolämpa idioterna genom att kalla femtekolonnare och qvislingar för idioter. Någon hyfs måste det ju vara i språkbrukat.

• Gilla
  • Haha
boschkenta och 6 till
  • Laddar…
K Klass0n skrev:
Håller nog med dig också, men tycker bara att diskussionen faller sönder rätt snabbt om man använder den typen av epitet.
Jag upplever också att femtekolonnare är mer sakligt att kalla någon som sprider propaganda än rätt och slätt idiot (den förra kategorin är förhoppningsvis liten medan den senare...).
Det korta svaret är att medlemmen har härjat runt i andra trådar med samma propaganda och ganska många är ganska trötta på hen. Tålamodet är slut s.a.s.

• Gilla
boschkenta och 6 till
  • Laddar…
R
D Daniel 109 skrev:
Jag håller definitivt inte med blodsoppen. Men att tysta alla man inte håller med är inte hållbart i en demokrati. Bemöt åsikterna i stället.
Det handlar inte om att tysta, utan att man tröttnar på personer som slänger ur sig vansinniga påståenden (propaganda) för att sedan dra på sig offerkoftan och påstå att hen blir censurerad när folk kommer med motargument. Motargument som oftast är ren fakta. Fakta som alltid ignoreras.

@Blodsoppen har gjort så i typ varenda diskussion hen varit med i som inte handlat om öl eller mat.

• Gilla
boschkenta och 8 till
  • Laddar…
Minnie Mesola
MultiMan MultiMan skrev:
Tänker du på förbudet mot RT:s sändningar i väst så håller jag med dig. Hade varit bättre att alla här fått se dumheterna.
Ja. Framförallt den. För när någon talar om för mig vad jag inte får titta på, blir jag misstänksam. -Vad är det, de är rädda för att jag skall se?
Någon här som tycker annorlunda?

Minnie

• Gilla
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.