Ja, absolut skulle jag helst ha band också. Hade dock tänkt lägga igen diket och elfirman levererade bara rör. Ska höra med dem på måndag om de har lite band jag kan slänga i innan jag återfyller helt.J jonaserik skrev:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Har du vanligt rödtegel så använd det, förr i tiden så var det markering för kabel.
En vanlig bräda är heller inte fel, gräver man och hittar en bräda börjar man fundera varför den ligger där.
Protte
En vanlig bräda är heller inte fel, gräver man och hittar en bräda börjar man fundera varför den ligger där.
Protte
Jag kommer att lägga sten ovanpå slangen (har gott om sådan), tänkte mest om det var ett krav med band. Vissa sträckor kan jag ju kosta på mig en brädaprototypen skrev:
Ska dock kolla med elfirman imorgon, de kanske har lite band hemma.
Ingen anledning att lägga något ovanför det gula markröret
Hoppas du inte tänkte lägga sten direkt på röret
Se till att det som ligger närmast röret är fritt från större sten som kan skada röret
Viktigt är dock att det är bra förläggningsdjup
Även om det på egen tomt räcker med ca 30 cm så brukar jag ändå lägga det på 50-70 cm
Se till att det som ligger närmast röret är fritt från större sten som kan skada röret
Även om det på egen tomt räcker med ca 30 cm så brukar jag ändå lägga det på 50-70 cm
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tänkte lägga 5 cm sand och sen sten. Djupet på rännan är drygt 40 cm. Så jäkla hårt packad sand att jag får använda spett, orkar inte gå djupare.U Uffe A skrev:Ingen anledning att lägga något ovanför det gula markröret
[bild]
Klicka här för att svara