Det är svårt att säga exakt vad som är fel utan att få mer information. Vet du vilken typ av dimmer om sitter i väggen? Hur är elen kopplad till uttaget i taken? Tyvärr fungerar inte heller alla kombinationer av dimmer och LED tillsammans även om båda har beskrivits som dimbara. Star trading har till exempel en guide vilka lampor som fungerar med olika dimmer. https://www.startrading.se/storage/...f380/Spotlight och Integrerade Lampor_SV.xlsxantca skrev:
A Andreas_jti skrev:Det är svårt att säga exakt vad som är fel utan att få mer information. Vet du vilken typ av dimmer om sitter i väggen? Hur är elen kopplad till uttaget i taken? Tyvärr fungerar inte heller alla kombinationer av dimmer och LED tillsammans även om båda har beskrivits som dimbara. Star trading har till exempel en guide vilka lampor som fungerar med olika dimmer. [länk] och Integrerade Lampor_SV.xlsx
Mycket bra frågor som jag önskar jag kunde svara på! det är nyproducerad lgh, där man väljer dim som tillval, så vilken tillverkare eller hur elen är dragen vet jag inte. Men antar att den inte är kompatibel.. Lampan fungerade utmärkt i det uttag som inte hade dimfunktion. Antar att det blir till att prova olika typer av led och se vilken som fungerar. Får skicka på guiden, tack för den!
Klicka här för att svara