Någon som vet vart man kan vända sig för att få hjälp att lyfta pool på plats i nynäshamn/Haninge?
Vikt 2300kg .8.5x4.5x.1.7m
Lyft avstånd A-B ca 25 m
Har kontakta 2 företag men får inge återkoppling riktigt.
Sedan nå bra företag för att få tankbil till vatten till poolen ?
Tack på förhand
Vikt 2300kg .8.5x4.5x.1.7m
Lyft avstånd A-B ca 25 m
Har kontakta 2 företag men får inge återkoppling riktigt.
Sedan nå bra företag för att få tankbil till vatten till poolen ?
Tack på förhand
Det finns ingen vanlig kranbil med den räckvidden, så det blir nog mobilkran till det. Lyssna med företag som har mobilkranar.
Tankbilar för färskvatten finns det flera av, förr kunde man anlita brandkåren för att fylla en pool, men inte nu längre.
Leta på "" tankbil för att fylla en pool nynäshamn """
Tankbilar för färskvatten finns det flera av, förr kunde man anlita brandkåren för att fylla en pool, men inte nu längre.
Leta på "" tankbil för att fylla en pool nynäshamn """
Dags för en liten vinteruppdatering. Det lilla varmbadet är igång sedan några månader tillbaka och vi badar ett par gånger i veckan. Det blev riktigt bra och med byte från bollar (helt värdelös) till glas är vattnet rent och fräscht.
Tyvärr är spalocket med lyft som jag beställde i slutet av sommaren försenat men kommer förhoppningsvis i mitten av december. Tills dess kämpar vi på med mitt provisoriska lock av överbliven cellplast och virke.
Trots dåligt lock upplever jag att det går ganska lite el för att hålla 39.5 grader. Jag styr pump och värmare (2kw) med en shelly med temperaturgivare och ett enkelt script som kör värmare och pump till rätt temperatur uppnås och sedan stänger av i 2.5h. Trots 10 minusgrader går värmaren inte mer än 15-30 minuter per gång. Förutom efter bad då.
Nu laddar vi för våren och fortsatt pyssel med trädgården runt baden. Jag tror att det kan bli riktigt bra.
Tyvärr är spalocket med lyft som jag beställde i slutet av sommaren försenat men kommer förhoppningsvis i mitten av december. Tills dess kämpar vi på med mitt provisoriska lock av överbliven cellplast och virke.
Trots dåligt lock upplever jag att det går ganska lite el för att hålla 39.5 grader. Jag styr pump och värmare (2kw) med en shelly med temperaturgivare och ett enkelt script som kör värmare och pump till rätt temperatur uppnås och sedan stänger av i 2.5h. Trots 10 minusgrader går värmaren inte mer än 15-30 minuter per gång. Förutom efter bad då.
Nu laddar vi för våren och fortsatt pyssel med trädgården runt baden. Jag tror att det kan bli riktigt bra.
Redigerat:
Klicka här för att svara