Hej alla!
Var iväg och köpte en beg. Faxes vedkap förra veckan, allt gick fint förutom att klingan var slö, så jag beställde en ny klinga från swedol nydligen, monterande bort den gamla klingan och satte dit den nya.. och när jag starta kapen så vibrerade den kraftigt... testade motera dit den gamla igen och den gick hur fint som helst, testade även utan klinga och gick även fint där utan vibrationer..
Så jag åkte in till swedol för att reklamera denna nya klinga, då jag trodde den skev eller obalanserad..
Den nya klingan ( andra , nya ) kom idag, och kapen betedde sig exakt likadant.. har ju svårt att tro att dessa båda två klingor är skeva.. har jag missat något? Kan det vara andra fel? Remmen? tycker allt är så märkligt då maskinen går så klockrent med klingan som jag fick med, och även utan klinga när jag testkörde den.. tipps på vad som kan vara fel?
tackar