Köpte ett bubbelkad av ett företag i örebro (jag bor i Stockholm, Sigtuna) som jag aldrig fick i gång. Jag kontaktade företaget och han skulle skicka dit en elektriker som ham sammarbetade med och som arbetar i Stockholm (bor i Örebro).

Pratde med elekriken och bestämde att han skulle svänga förbi på vägen till Stockholm. Det visade sig att det var en felkoppling i säkringsskåpet. Fick en faktura av honom idag på nästan 4 000 kr. Han har debiterat 6 x 400 kr (antar att detta är timmar) + 750 kr för bil + moms.

Min sambo var hemma samtidigt som elektriken och hon var på jobbet 1,5 timmar efter att han anlände. Arbetet tog altså max 1 timma och 15 minutet.

Hans omväg blev ca 1 timma mot normalt. Badkarskillen har aldrig nämnt något om betalning men självklart antog jag att vi skulle få pröjsa för arbetet eftersom det var en felkoppling.

Vad anser ni att jag borde betala för jobbet?

Arbete 1,15 tim x 400
Omväg 1 tim x 400

Bör jag betala för bilkostnaden som jag verkligen inte hade någon aning om?

I så fall borde jag kanske pröjsa?
Arbete 1,15 h x 400 kr
Bil 750 kr

Kommer absolut inte pröjsa för hans timmar från örebro då han skulle svänga förbi på väg till sitt vanliga arbete.

Vem kopplade fel då?

Elektriken vid nybygget...

Men det har inte med saken att göra. Frågan var vad som är skäligt att betala?

Paul-Staffanstorp
Det verkar ju som han tagit betalt som om han kört Örebro - Stockholm ToR...

Vad det är skäligt att betala är väl ungefär samma som vad ni tycker det ar värt att få det snabbt fixat... ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.