Hej! Jag söker rådgivning eller tips på företag som kan hjälpa mig att utreda ett isoleringsproblem i mitt kök. Trots att jag har försökt täta på insidan har temperaturen under skåpen nu rasat till
7,6 grader när utekylan slog till.
Konstruktionen är som följer:
- Fasad: Tegelvägg (troligen med ett befintligt vindskydd bakom teglet).
- Isolering: Jag har lagt till mineralull på insidan av den gamla konstruktionen.
- Missen: Jag har inte satt något nytt vindskydd eller tätskikt utanpå den nya isoleringen innan OSB och gips sattes upp.
Kan det vara så när isoleringen står "öppen" bakom ytskikten sugs kalluft in genom dolda springor och elrör. Det verkar som att kylan vandrar fritt i tomrummet mellan skåpen och väggen.
Det är krypgrund under men det känns att det varmare i krypgrunden än under alla skåp
Jag söker tips på:
- Företag som kan göra en fackmannamässig besiktning (gärna med värmekamera/röktest) för att se om det går att åtgärda utan att riva hela köket.
- Råd från er som vet hur man bäst eftertätar en konstruktion där vindskyddet på insidan saknas.
- Rekommendationer på isoleringsfirmor som kan "spruta in" lösull eller liknande i dolda hålrum för att stoppa draget.
Tacksam för all hjälp jag kan få!