F
Vi har en stor kasse från Clas Ohlsson i mycket bra kvalitet. Ser på deras hemsida att de även har mindre storlekar. Kanske värt att kolla på?

• Gilla
Dracula
  • Laddar…
RoTe
Jag letar efter samma sak fast i tyg. De stora plastkassarna är otympliga tomma tycker jag. Jag gillar att kunna rulla ihop tygkassen och lägga den i innerfickan på jackan när jag går och handlar t.ex.

RoTe RoTe skrev:
Jag letar efter samma sak fast i tyg.
Coop har några som kanske passar.
Fyra flerbrukspåsar från Coop fyllda med matvaror som grönsaker och bröd, några med prickigt mönster och andra med text.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Gavel och 1 till
  • Laddar…
F Frågan skrev:
Vi har en stor kasse från Clas Ohlsson i mycket bra kvalitet. Ser på deras hemsida att de även har mindre storlekar. Kanske värt att kolla på?
Jag var där igår. De har två olika typer av kassar. En vanlig sladdrig "blå Ikea"-typ i 3 olika storlekar.

Den andra typen är denna styvare modell som jag söker! Men, de två storlekarna som finns passar mig inte(dena ena väldigt liten) och tyvärr är det smala bärhandtag på båda.

• Gilla
Frågan
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Jag letar efter samma sak fast i tyg. De stora plastkassarna är otympliga tomma tycker jag. Jag gillar att kunna rulla ihop tygkassen och lägga den i innerfickan på jackan när jag går och handlar t.ex.
Du behöver inte leta, jag tycker jag ser dessa tygvarianter på många ställen. Även kompakta av polyester. Butiker som Ordning och Reda, Lagerhaus, mm. säljer också dessa tygkassar. Tygkassar a tycker jag personligen är hopplösa att packa i när man handlar mycket mat. En styvare kasse står öppen av sig själv och lätt att fylla med varor. Men för en snusdosa och ett paket smör så funkar tygkassen :)

RoTe
Dracula Dracula skrev:
Du behöver inte leta, jag tycker jag ser dessa tygvarianter på många ställen. Även kompakta av polyester. Butiker som Ordning och Reda, Lagerhaus, mm. säljer också dessa tygkassar. Tygkassar a tycker jag personligen är hopplösa att packa i när man handlar mycket mat. En styvare kasse står öppen av sig själv och lätt att fylla med varor. Men för en snusdosa och ett paket smör så funkar tygkassen :)
Jasså ok, dom tygkassar jag hittat har alla varit rätt små. Jag fick även en sån av jobbet men den är ju totalt oanvändbart liten.

RoTe RoTe skrev:
Jasså ok, dom tygkassar jag hittat har alla varit rätt små. Jag fick även en sån av jobbet men den är ju totalt oanvändbart liten.
Om du ska ha större modell av tygpåsar så vet jag ej.

Dracula Dracula skrev:
Jag älskar mina 2 kassar från Lidl. Stora, och mycket kraftiga ochs tår mycket stadigt utan att tappa formen. Ville köpa flera nu men Lidl har slutat med dessa😡🤬. XXL har något liknande men inte lika tjockt material. Ikeas är alldeles för stora och sladdriga och frl form. Vet du någon butik som säljer sådana kraftiga påsar? (Storlek o form som bilden visar)
Måste fråga, packar du sådär helt jävla perfekt. Ifall du gör det så hatten av, snyggaste packning jag sett!

H hablam skrev:
Måste fråga, packar du sådär helt jävla perfekt. Ifall du gör det så hatten av, snyggaste packning jag sett!
Jag har inte delat någon bild på mina egna matkassar. Jag packar genom att ställa de tyngre sakerna i botten i mjukare på toppen, för att inte mosa grönsaker o ägg. Annars lägger jag ingen mer möda på detta, finns ingen anledning.

Det är dock skönt o snabbt att packa när kassarna står upp av sig själva. Därför gillar jag de styva kassarna.

Var på rusta i lördags och såg deras kassar.
Går nog att förstärka om man vill.
Hylla med färgglada och mönstrade shoppingkassar i en butik, Rusta, med potentiell möjlighet till förstärkning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

//AA

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.