2 340 läst ·
24 svar
2k läst
24 svar
Kraftig shoppingkasse?
Jag var där igår. De har två olika typer av kassar. En vanlig sladdrig "blå Ikea"-typ i 3 olika storlekar.F Frågan skrev:
Den andra typen är denna styvare modell som jag söker! Men, de två storlekarna som finns passar mig inte(dena ena väldigt liten) och tyvärr är det smala bärhandtag på båda.
Du behöver inte leta, jag tycker jag ser dessa tygvarianter på många ställen. Även kompakta av polyester. Butiker som Ordning och Reda, Lagerhaus, mm. säljer också dessa tygkassar. Tygkassar a tycker jag personligen är hopplösa att packa i när man handlar mycket mat. En styvare kasse står öppen av sig själv och lätt att fylla med varor. Men för en snusdosa och ett paket smör så funkar tygkassenRoTe skrev:
Jasså ok, dom tygkassar jag hittat har alla varit rätt små. Jag fick även en sån av jobbet men den är ju totalt oanvändbart liten.Dracula skrev:
Du behöver inte leta, jag tycker jag ser dessa tygvarianter på många ställen. Även kompakta av polyester. Butiker som Ordning och Reda, Lagerhaus, mm. säljer också dessa tygkassar. Tygkassar a tycker jag personligen är hopplösa att packa i när man handlar mycket mat. En styvare kasse står öppen av sig själv och lätt att fylla med varor. Men för en snusdosa och ett paket smör så funkar tygkassen![]()
Måste fråga, packar du sådär helt jävla perfekt. Ifall du gör det så hatten av, snyggaste packning jag sett!Dracula skrev:
Jag älskar mina 2 kassar från Lidl. Stora, och mycket kraftiga ochs tår mycket stadigt utan att tappa formen. Ville köpa flera nu men Lidl har slutat med dessa😡🤬. XXL har något liknande men inte lika tjockt material. Ikeas är alldeles för stora och sladdriga och frl form. Vet du någon butik som säljer sådana kraftiga påsar? (Storlek o form som bilden visar)
Jag har inte delat någon bild på mina egna matkassar. Jag packar genom att ställa de tyngre sakerna i botten i mjukare på toppen, för att inte mosa grönsaker o ägg. Annars lägger jag ingen mer möda på detta, finns ingen anledning.H hablam skrev:
Det är dock skönt o snabbt att packa när kassarna står upp av sig själva. Därför gillar jag de styva kassarna.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Plintar för kraftigare stolpar
Byggmaterial & Byggteknik -
Borrmaskin kraftig nog för 34 mm dymling
Verktyg & Maskiner -
Illegal IPTV växer kraftigt - branschen är stressad
Artikelkommentarer -
Odla träd - hur får jag en kraftig stam?
Häckar, Buskar & Träd -
Blött på golvet efter kraftig blåst
Vatten & Avlopp