Jag älskar mina 2 kassar från Lidl. Stora, och mycket kraftiga ochs tår mycket stadigt utan att tappa formen. Ville köpa flera nu men Lidl har slutat med dessa😡🤬. XXL har något liknande men inte lika tjockt material. Ikeas är alldeles för stora och sladdriga och frl form. Vet du någon butik som säljer sådana kraftiga påsar? (Storlek o form som bilden visar)

• En stor grön shoppingkasse fylld med varor som burkar och kartonger, med beige handtag, står på ett bord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
J
Dracula Dracula skrev:
Jag älskar mina 2 kassar från Lidl. Stora, och mycket kraftiga ochs tår mycket stadigt utan att tappa formen. Ville köpa flera nu men Lidl har slutat med dessa😡🤬. XXL har något liknande men inte lika tjockt material. Ikeas är alldeles för stora och sladdriga och frl form. Vet du någon butik som säljer sådana kraftiga påsar? (Storlek o form som bilden visar)
Jag föredrar de jag köpt i finska s-gruppens butiker. Värt en kryssning!
https://www.s-kaupat.fi/tuotteet/keittio-ja-kattaus/kestokassit

• Gilla
Dracula
  • Laddar…
Den typen som tipsas om här ovan, Rusta och biltema, brukar väl finnas att köpa på ICA och Willys.

Jag använder bara citygross och Biltemas påsar (med tillägg Rusta undantagsvis) beroende på vad som skall fraktas.

Övriga, ica, Coop mfl är sladdriga och eller fel form.

• Gilla
Dracula
  • Laddar…
Zixten Zixten skrev:
Den typen som tipsas om här ovan, Rusta och biltema, brukar väl finnas att köpa på ICA och Willys.
Nix. I alla fall inte i de butiker jag har shoppat i. (Willys har jättekonstiga stora kassar, konstig form, som en kanot - liksom kilformade i botten och avlånga. Jättedåliga)

Pjosk75 Pjosk75 skrev:
Rusta har shoppingkassar som jag tror är vad du söker efter.

[länk]

Finns även på biltema om du vill vill ha mindre färg och flärd.
[länk]

Borde finnas liknande på ö&b, Jysk och andra liknande butiker
Tack Rustas ska jag ta i kolla upp! De ser ut att vara rätt typ, frågan är bara om de är så kraftiga som jag önskar :) Biltemas är för liten är jag

Redigerat:
  • Gilla
rakt09
  • Laddar…
Jag har googlat runt mer och gör bedömningen att Lidls gamla kassar verkar mest kraftiga. Tjock plast och överlägset breda kraftiga (och inte för långa) handtag/band. Stora också, går troligen ner 8 stående petflaskor läsk i botten, och sen lite ytterligare på toppen.

Rustas ligger nog på plats två. Sen finns det en rad sladdriga som Ikeas blå kasse är.

Jag googlade fram bilden på den kasse jag har från Lidl (gröna band) Såg även en annan diskussion om kassar i forumet - där någon gillar sin Lidl-kasse som hängt med i flera år - liksom mina (kanske därför de slutat säljas, för dålig omsättning)

• Kraftig Lidl-kasse i tjock plast med gröna handtag och bild på en korg med grönsaker tryckt på sidan. Står på ett kaklat golv.
    Skapa konto
  • Brun Lidl-kasse med vita illustrationer av matvaror, stående på ett trägolv nära en vit vägg. Kassen har rejäla handtag.
    Skapa konto
  • Två stora shoppingkassar från Rusta med blommigt och randigt mönster visas, gjorda av 60% återvunnen plast.
    Skapa konto
Jag är nöjd med mina från Blomsterlandet. Stora och sydda med platt botten.

• Gilla
Dracula
  • Laddar…
Var nyss på Rusta. Deras kassar är som alla andra. För tunna o för dålig botten. Inget slår Lidls gamla. Har mejlat Lidl o sagt att de måste ta tillbaka dessa :)

• Gilla
gaia
  • Laddar…
Ica Kvantum hade en påse som var bra storlek, dock inte lika stor som Lidl. Bra kantig form, bra handtag, men för tunn även denna.

Alla verkar vara gjorda av vävd plast, om man tittar noga, men Lidls har även en helgjuten utsida av plast.

T
Ta en tripp till finland tänkte jag säga... men när jag tänker efter så börjar det vara något år sedan jag köpte mina här🤔 men ja tror nästandom ännu finns här. Jag måste kolla nästa gång jag åker dit

• Gilla
Dracula
  • Laddar…
T Tamak skrev:
Ta en tripp till finland tänkte jag säga... men när jag tänker efter så börjar det vara något år sedan jag köpte mina här🤔 men ja tror nästandom ännu finns här. Jag måste kolla nästa gång jag åker dit
Lidl i Finland menar du eller en annan sorts kedja?

T
Lidl finland

T
Var via lidl här i finland och kollade nyss, fanns inga här heller mera tydligen.

• Gilla
Dracula
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.