Hej,

Har köpt mig ett hus och elinstallationen lämnar en del att önska. Jag visste att den var tveksam men nu har jag upptäckt att delar av köket (uttag bänkytor) och ett badrum ligger utanför jordfelsbrytaren, då man har kopplat dessa på säkringar som en gång i tiden var avsedda för kyl/frys och därmed skulle ligga utanför.

Vad skulle ni mellan tummen och pekfingret uppskatta tidsåtgång och materialkostnader till för en elektriker i Stockholmsområdet att renovera centralen till modern standard? Bifogar en bild. Jag vet att det är väldigt svårt att uppskatta sånt här, men jag behöver förstå om vi snackar 50 eller 250 tusen.

Stort tack!

• Elcentral med äldre säkringar och elmätare i ett hus, med synliga kablar och uttag monterade på vitmålad träpanel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
D Girl
  • Laddar…
Ser rätt ok ut. Grupp 15 behöver nya diazedhuvar och hemmabygget nedanför lilla diazedcentralen skall stoppas in i en kapsling, annars ser jag inga katastrofer. Det finns ju till och med en gruppförteckning. Säg 25000 inkl materiel och då räknar jag in lite felsökning och allmän översyn, kanske meggning. Men som sagt, låt ingen snacka omkull dig för det där är inte så dåligt som du tror.

Och behåll diazed, finns inga tekniska fördelar med att byta.

• Gilla
wixia och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.