Tjena, har haft en mängd olika firmor hemma hos mig. Tror du har lite större än 2 kvm. Är ditt änskemål billigt ?Jag skulle säga 100k för renoveringen. Sen tillåkommer dina saker du ska ha.

• Gilla
sturnus
  • Laddar…
inteintejag inteintejag skrev:
Tror du att man kan få till det på ca 150 000, om man gör delar själv, tar god tid på sig, tar olika firmor för olika moment?
Ja men räkna med 150, det borde du klara dig gott på.
OM det typ inte är asbest, väggarna rasar och stammar behöver bytas,

S sturnus skrev:
You think no serious Swedish company will do this project in 2 weeks? 2 m2? Tiles only in the shower area.
Tiles only in the shower area would actually raise the cost if you are following Swedish standards...

• Gilla
  • Haha
Daniel Barnaniel och 1 till
  • Laddar…
ACME ACME skrev:
Nej. Om det är två eller fyra kvadrat påverkar inte slutpriset så mycket. Fyra kvadrat i en villa kan bli billigare än två kvadrat i en stadslägenhet med allt stök den sistnämnda innebär. Och det här ser onekligen ut som en äldre lägenhet i stan där allt ska ut ner till bjälklaget och göras om.
100k kostade ett normalt badrum för 20 år sedan.
80 hours per 1000 (which is a high rate) = 80000 SEK. 20000 SEK for material. HOW MUCH IS THAT TOTAL? Don't write nonsense here. Unless you want to make money on THIS project. 80000 minus 50% for tax (even without deductions for costs) gives 40000 in the contractor's pocket in two weeks. NOT ENOUGH?

ernstan ernstan skrev:
Tjena, har haft en mängd olika firmor hemma hos mig. Tror du har lite större än 2 kvm.
Bathtub 160x70 plus 60-70 cm for toilet. so... 1,3x1,6m = 2,08. You have ight :-D Littel more

ACME
S sturnus skrev:
80 hours per 1000 (which is a high rate) = 80000 SEK. 20000 SEK for material. HOW MUCH IS THAT TOTAL? Don't write nonsense here. Unless you want to make money on THIS project. 80000 minus 50% for tax (even without deductions for costs) gives 40000 in the contractor's pocket in two weeks. NOT ENOUGH?
Vaffan gapar du om?!

För ett medelstort företag i Stockholm med anställd personal och inhyrda behöriga underentreprenörer är 1000 kr/timmen snarare lågt om du inkluderar kostnader för servicebilar, parkering och trängselskatt och administrativa påslag på UE och materialkostnader.
Dina 20k i materialkostnader går åt till kakel, klinker och inredning.
Sen återstår asbestprov, hyresmaskiner, täckmaterial, container eller byggsäckar och deponikostnader, EPS & flytspackel, putsbruk, målarens våtrumssystem, ny avloppsgroda, nya vattenrör och eventuellt fördelarskåp, tröskel, salningar och foder, tätskikt mm. Eller går det som nonsens?

• Gilla
yonna
  • Laddar…
ACME ACME skrev:
Vaffan gapar du om?!

För ett medelstort företag i Stockholm med anställd personal och inhyrda behöriga underentreprenörer är 1000 kr/timmen snarare lågt om du inkluderar kostnader för servicebilar, parkering och trängselskatt och administrativa påslag på UE och materialkostnader.
Dina 20k i materialkostnader går åt till kakel, klinker och inredning.
Sen återstår asbestprov, hyresmaskiner, täckmaterial, container eller byggsäckar och deponikostnader, EPS & flytspackel, putsbruk, målarens våtrumssystem, ny avloppsgroda, nya vattenrör och eventuellt fördelarskåp, tröskel, salningar och foder, tätskikt mm. Eller går det som nonsens?
Ja 20k får du knappt regelverket för med dagens virkespriser tyvärr,

ACME
S sturnus skrev:
80000 minus 50% for tax (even without deductions for costs) gives 40000 in the contractor's pocket in two weeks. NOT ENOUGH?
Vart tog momsen vägen?

Tack för alla svar!

Jag ska börja ta in offerter från byggfirmor så får vi se vad vi landar! Så får vi se.

Jag har bestämt att jag inte ska flytta golvbrunn utan köpa nytt badkar att duscha i. Hoppas hålla nere priset genom att inte flytta brunnen och behöva skapa lutning på golvet. Planerar nog även att ha våtrumsmatta på golv och endast kakla väggarna halvvägs upp som nuvarande för att hålla nere priset!

• Gilla
Tariax och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.