2 230 läst · 22 svar
2k läst
22 svar
Kostnad/pris av totalrenovering av litet badrum på 2kvm?
80 hours per 1000 (which is a high rate) = 80000 SEK. 20000 SEK for material. HOW MUCH IS THAT TOTAL? Don't write nonsense here. Unless you want to make money on THIS project. 80000 minus 50% for tax (even without deductions for costs) gives 40000 in the contractor's pocket in two weeks. NOT ENOUGH?ACME skrev:
Nej. Om det är två eller fyra kvadrat påverkar inte slutpriset så mycket. Fyra kvadrat i en villa kan bli billigare än två kvadrat i en stadslägenhet med allt stök den sistnämnda innebär. Och det här ser onekligen ut som en äldre lägenhet i stan där allt ska ut ner till bjälklaget och göras om.
100k kostade ett normalt badrum för 20 år sedan.
Bathtub 160x70 plus 60-70 cm for toilet. so... 1,3x1,6m = 2,08. You have ight :-D Littel moreernstan skrev:
Vaffan gapar du om?!S sturnus skrev:80 hours per 1000 (which is a high rate) = 80000 SEK. 20000 SEK for material. HOW MUCH IS THAT TOTAL? Don't write nonsense here. Unless you want to make money on THIS project. 80000 minus 50% for tax (even without deductions for costs) gives 40000 in the contractor's pocket in two weeks. NOT ENOUGH?
För ett medelstort företag i Stockholm med anställd personal och inhyrda behöriga underentreprenörer är 1000 kr/timmen snarare lågt om du inkluderar kostnader för servicebilar, parkering och trängselskatt och administrativa påslag på UE och materialkostnader.
Dina 20k i materialkostnader går åt till kakel, klinker och inredning.
Sen återstår asbestprov, hyresmaskiner, täckmaterial, container eller byggsäckar och deponikostnader, EPS & flytspackel, putsbruk, målarens våtrumssystem, ny avloppsgroda, nya vattenrör och eventuellt fördelarskåp, tröskel, salningar och foder, tätskikt mm. Eller går det som nonsens?
Ja 20k får du knappt regelverket för med dagens virkespriser tyvärr,ACME skrev:
Vaffan gapar du om?!
För ett medelstort företag i Stockholm med anställd personal och inhyrda behöriga underentreprenörer är 1000 kr/timmen snarare lågt om du inkluderar kostnader för servicebilar, parkering och trängselskatt och administrativa påslag på UE och materialkostnader.
Dina 20k i materialkostnader går åt till kakel, klinker och inredning.
Sen återstår asbestprov, hyresmaskiner, täckmaterial, container eller byggsäckar och deponikostnader, EPS & flytspackel, putsbruk, målarens våtrumssystem, ny avloppsgroda, nya vattenrör och eventuellt fördelarskåp, tröskel, salningar och foder, tätskikt mm. Eller går det som nonsens?
Tack för alla svar!
Jag ska börja ta in offerter från byggfirmor så får vi se vad vi landar! Så får vi se.
Jag har bestämt att jag inte ska flytta golvbrunn utan köpa nytt badkar att duscha i. Hoppas hålla nere priset genom att inte flytta brunnen och behöva skapa lutning på golvet. Planerar nog även att ha våtrumsmatta på golv och endast kakla väggarna halvvägs upp som nuvarande för att hålla nere priset!
Jag ska börja ta in offerter från byggfirmor så får vi se vad vi landar! Så får vi se.
Jag har bestämt att jag inte ska flytta golvbrunn utan köpa nytt badkar att duscha i. Hoppas hålla nere priset genom att inte flytta brunnen och behöva skapa lutning på golvet. Planerar nog även att ha våtrumsmatta på golv och endast kakla väggarna halvvägs upp som nuvarande för att hålla nere priset!
Klicka här för att svara