Byggahus.se

Kostnad isolera om vind?

675 läst  20 svar

1. Cancerman_777
    Renoverare · Nivå 8
    Nej, jag svarade på TS.

Det låter lite märkligt om du får hosta utan att röra runt i isoleringen. Det får inte jag på mina vindar med glas- och stenull. Ett sätt att lösa det på är ju att sätta vindpapp som täcker isoleringen och häftas fast i takstolarnas golvbjälkar. Enkelt, billigt och så slipper du kli och hosta.

2. Cancerman_777
    Renoverare · Nivå 8
    Plasten skall inte vara på vinden alls, utan i taket på boytan.

3. J
    Medlem · Nivå 10
    Nja, har städat lite däruppe så det är inte lika jävligt när man bara sticker upp huvet men det ligger även lös isolering som blivit över lite här och var och ja, jag rotar bla med att dra ned nätverkskabel mm från vinden och ned... Hittat gamla stolar, fågelbur med tidningspapper från kriget i botten sängar osv. :D

4. P
    Medlem Nivå 4
    Ja plasten är ju inte helt tät. Det ligger bla överlapp när det skarvats och det finns vissa otäta öppningar för genomgång av ventilation osv... Jag vill mest täta för att hålla råttskiten borta från nya innertaket :)

5. Bästa svaret

Stefflo
    Husägare · Nivå 5
    Jag hade en isolerfirma hos mig förra veckan och fick offert idag. Skulle kosta mig 33500kr.
    Mina förutsättningar
    Hus från -67.
    Jag har två vindar med sammanlagd yta på 140m2 där det ska blåsas in 35cm.
    Har sen en vind med platt tak ca 70m2 där det ska blåsas in 25cm, ingen aning om hur detta görs.
    Det ska även läggas lite golv på vindarna så man kan gå halvvägs i mitten iallafall och byggas en låda till stegen så den inte åker upp i isoleringen.
    Skulle även plastas så det inte täcker ventilationen på något sätt, inte koll på det heller.

Priset är inte med att ta bort gammal isolering utan de 15cm som ligger kommer vara kvar.

Då har du liten indikation på vad det kan kosta, vill du ha exakt pris så ta dit en firma och be dem räkna på det.

• Laddar…
  6. P
    Medlem Nivå 4
    Tack!

Bevaka ämnet och häng med när det uppdateras.
Bevaka