Hej,

Är helt novis inom ämnet och behöver en fingervisning om vad det kan kosta att bygga 41 m yttervägg som skall vara "standard" isolerad och med träpanel på utsidan.
Är det någon som vågar sig på en gissning?

För 145 regel + 45 ca 300 för materialet per/m2 och ska man ha någon som bygger det kanske det dubbla

Tack så jättemycket för så snabbt svar.
Men 300kr m2 för bara material låter dyrt i mina öron, men så är jag en nybörjare av stora mått :-/

Fick precis en offert med mtrlpriset för en m2 yttervägg. Landar på exakt 314 sek ink moms. Möjligt att priset kan pressas 10 % om du köper grejerna på byggmax men då får man också räkna med sämre kvalitet alternativt mer tid för att plocka ut "gobitarna" ur högarna.

Har fått en offert på väggelement från Gotlands Takstolsfabrik på 570 kr inkl moms och frakt

Ok, jag får väl tro på era priser då :)
Sirbo och Solebo, vad ingår i de priser ni angett?

från insidan
gips
45*45 regel
rockwool 45
plastfolie
45*145 stomme, syll , hammarband
rockwool 145
vindpapp
spikläkt
22*120 råpl III klyvyta lockläkts panel

Tackar för dom snabba svaren.

sirbo skrev:
Fick precis en offert med mtrlpriset för en m2 yttervägg. Landar på exakt 314 sek ink moms. Möjligt att priset kan pressas 10 % om du köper grejerna på byggmax men då får man också räkna med sämre kvalitet alternativt mer tid för att plocka ut "gobitarna" ur högarna.
Jo men 10% för att spejain bra bitar känns lite "waste of time" då skulle jag hellre köpa det utan att leta. EN eller annan vriden pinne spelar mindre roll. Det går alltid att rikta så pass breda bitar.....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.