Hej!

Jag skall bygga i Norrtälje och har fått en DYR offert på tomtarbetet (schakt för huset, rörläggning, grovplan till tomtgräns, INGA fyllnadsmassor). Drygt 150 000:-. Tomten är 780 kvm och något sluttande. Vet ej vad timpriset är, har bara fått totalsumman. Firman fixar jobbet på 1-2 veckor. Vi ponerar att han tar 600:-/timme, då kan han hålla på i drygt 5 veckor för det priset om man drar av lite för material.

Fråga:

- Vet någon vad ett normalt timpris är för en entrepenör. Vad har era entrepenörer kostat?
- Söker tips på bra entrepenörer i trakten

Tack på förhand
 
Hej!

Jag har fått ett pris på 133000 før schakt, då ingår grus, makadam. Dyrt tykte jag så nu har jag fått tipps genom bekanta med en annan och han skall gjøra det på løpande. Det blir visst helt klart billigast, han skall ge mig ett pris på mellan tumme och pekfinger næsta vecka eller så.

174 kvadratmeter grund ville de ha 141000 før, før dyrt tyckte jag!
Så nu har jag fått pris på materialet, 48000 kr, mao jag gjør grunden sjælv och tar in lite hjælp nær jag behøver det, nivåbestæmmning och sætta ut hørnblocken. Lægga ut cellplast ær visst rena barnleken.
 
Vår entrenör tog 700/h för arbete med grävare. Stockholm skall tilläggas
 
I STHLM kostar det för oss:
- Rivning av stubb och grovplanering av tomt (tomt på 1200m2): 11 000 SEK
- Höjning av uppbackning av hus ca 200m2 0,9m 180 kubik = 288 ton 0-150 pris inkl frakt: 36 000 SEK
- Arbetskostnad maskin och markvibra: 10 000 SEK
- Borttransport av stubb inkl lastning och tippavgift: 6250 SEK
:'(
+ pris på grunden :-/
Åsikter om priserna ? :o
 
  • Gilla
Rozz1234
  • Laddar…
Tja, "normalpriset bör hamna på ca. 50-100k! Bortser från ev. sprängning, pålning etc.
 
Min grävare tog 500/h efektiv som attan var han med.
1-2 veckor låter mycket. Jag fick besvärlig schakt, husgrund (kryp) avloppsbrunn (LPS) nedsatt i jord, nedgravning av slang + rör till dito, nedgävning av vattenslang till borrhål mm
grunden höjdes med 520 ton grus.

Allt detta tog 4 dagar var av 14 timmar med grävmaskinen.

Det kostade 170000 kr (exl grus) var av grunden utgorde 121000 kr

Gruset fick jag utkört för 90 kr/ton
 
Min grävare tog 500/h efektiv som attan var han med.
1-2 veckor låter mycket. Jag fick besvärlig schakt, husgrund (kryp) avloppsbrunn (LPS) nedsatt i jord, nedgravning av slang + rör till dito, nedgävning av vattenslang till borrhål mm
grunden höjdes med 520 ton grus.

Allt detta tog 4 dagar var av 14 timmar med grävmaskinen.

Det kostade 170000 kr (exl grus) var av grunden utgorde 121000 kr

Gruset fick jag utkört för 90 kr/ton
 
anzku skrev:
I STHLM kostar det för oss:
- Rivning av stubb och grovplanering av tomt (tomt på 1200m2): 11 000 SEK
- Höjning av uppbackning av hus ca 200m2 0,9m 180 kubik = 288 ton 0-150 pris inkl frakt: 36 000 SEK
- Arbetskostnad maskin och markvibra: 10 000 SEK
- Borttransport av stubb inkl lastning och tippavgift: 6250 SEK
:'(
+ pris på grunden  :-/
Åsikter om priserna ?  :o
Humm, innebär det här att om vi själva river av träd och sly, och efter det att huset byggts bör kunna grovplanera tomten för typ 10000:- + matjord?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.