91 822 läst ·
48 svar
92k läst
48 svar
Kostnad för byte av elcentral
Förstår att det är via en vuxenutbildning.Ramnemark skrev:
Jag är faktiskt lite bortskämd nu för frugan skolar om sig till elektriker och det är väldigt intressant att se utbildningen när man är lite äldre, lite visare och mycket mer intresserad. När vi gick igenom kursen ”Praktisk Ellära” (vilket är en 100% teoretisk kurs i matematik) fick jag verkligen gnugga geni-knölarna då det var 15 år sedan jag gick i skolan. Tyvärr ser jag även hur mycket ”onödigt” man fyller ut utbildningen med för att förmodligen uppfylla något aktivitets-krav.
Hoppas att hon har kommit in på en bra skola som ger henne de kunskaper och färdigheter hon behöver
Att studera när man är äldre i det yrket är ingen nackdel, snarare tvärtom.
Min erfarenhet är att företagen hellre tar in vuxen lärlingar som vet hur det fungerar på en arbetsplats, och som vet vad som förväntas av dom. Hellre än att ta in en yngre förmåga som måste skolas in i att passa tider
Hälsa din fru att hon har gjort ett bra val i livet
Redigerat:
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 164 inlägg
Nu, nej. Det kan jag sträcka mig till. Men i framtiden är jag inte lika säker.U Uffe A skrev:I den kursen ingår att förstå hur datorer är uppbyggda och hur kommunikationen sker den går igenom minnes både ram och rom
Lite om det binära talsystemet, gränssnitt och diverse annat en yrkesverksam elektriker inte behöver ha någon som helst kunskap om, eftersom de aldrig någonsin behöver använda dessa kunskaper
Den som lever om 40 år får se.
Bah, om 40 år är det säkert minst tertiär logik i alla datorer. Kan ni stå där med bara era ettor och nollor !!!
Det är väl ingen som vill ha en chef eller beställare hängandes över axeln, det känns ju som de inte litar på en. Och de gör de nog inte alltid om man som hantverkare träffar en helt ny kund. Det gäller att snabbt skapa ett förtroende, vilket säkert inte alltid är enkelt!
Alternativt kan man ju se det som att beställaren är så imponerad över arbetets fortskridande, att de bara står och beundrar. Fast kanske inte om de talar om sin politiska ideologi samtidigt...
Det är väl ingen som vill ha en chef eller beställare hängandes över axeln, det känns ju som de inte litar på en. Och de gör de nog inte alltid om man som hantverkare träffar en helt ny kund. Det gäller att snabbt skapa ett förtroende, vilket säkert inte alltid är enkelt!
Alternativt kan man ju se det som att beställaren är så imponerad över arbetets fortskridande, att de bara står och beundrar. Fast kanske inte om de talar om sin politiska ideologi samtidigt...
Klicka här för att svara