Hej
Vi kommer att behöva avhysa en lokalhyresgäst och undrarom någon vet vilka kostnader för själva avhysningen vi kan tänkas få stå för.?
Alltså transport, packning, magasinering....
Någon som har erfarenhet av detta och vet summorna?
 
Det beror på storlekenpå lokalen, ett litet förråd eller en stor hangar.
Det magasineras inte vid avhysning från lokal
 
Det är inte så stort.
Ca 50-60kvm och inrymmer verktyg och maskiner
 
  • Gilla
MartinP666
  • Laddar…
Yes, det har jag koll på. Men inte HUR stora kostnader för transporten och magasinering kan bli..
 
M Mattias Andersson skrev:
Yes, det har jag koll på. Men inte HUR stora kostnader för transporten och magasinering kan bli..
Såg det nu i efterhand. Men, kan det inte vara så att räkningen hamnar på hyresgästen? Vill minnas bär vi skulle avhysa en boende på mitt gamla jobb för 3-4 år sedan. Då magasinerade vi personens saker, och räkningen skickades till den personen.

Ring kronofogden och fråga.
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
Det måste kfm på din ort svara på, det är olika avtal med flyttfirmor osv.
Någon magasinering ska inte göras dock
 
  • Gilla
Novisen1967
  • Laddar…
Kfm säger att om hyresgästen inte betalar den kostnaden kan den läggas på hyresvärden.
Inga precisa kostnader anges.
 
M Mattias Andersson skrev:
Kfm säger att om hyresgästen inte betalar den kostnaden kan den läggas på hyresvärden.
Inga precisa kostnader anges.

Det är kfms kostnad som ska täckas, inte enligt någon fastlagd prislista utan för den faktiska kostnaden. Fråga en flyttfirma vad dom skulle ta för att packa och bära ut allt, där någonstans är kostnaden
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.