Rejäl skrev:
Jag kan slänga asbest i naturen i återvinningen också det gör inte att det är vare sig rätt eller lagligt men du är envetnare än en åsna så du får vara salig i din tro och göra fel, hoppas bara att du blir påkommen och blir rapporterad för miljöbrott!
Är väll mer du som är envis jag har ju bara beskrivit 2 händelser men du tror ju jag ljuger 😂
 
  • Gilla
Intet
  • Laddar…
P
E Emanuel01 skrev:
Är väll mer du som är envis jag har ju bara beskrivit 2 händelser men du tror ju jag ljuger 😂
Ja det gör du ju uppenbart och inte ens kan säga vilken återvinningscentral det gäller..
Sen är det inte upp till varje återvinningscentral att bestämma över detta utan det är miljöbalken och naturvårdsverket som sätter upp riktlinjerna som alla måste följa, oavsett privat eller företag..
Sedan har företag mycket hårdare och mer omfattande regelverk att följa när det gäller saneringen men det är en annan femma..
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Ska fråga när jag åker med skräp nästa gång för din skull. Hitta ingen info på hemsidan utan bara ett nummer för detaljerad info. De kan ju ha ändrat policy, var ju några år sedan jag slängde mina rör.
 
E Emanuel01 skrev:
Ska fråga när jag åker med skräp nästa gång för din skull. Hitta ingen info på hemsidan utan bara ett nummer för detaljerad info. De kan ju ha ändrat policy, var ju några år sedan jag slängde mina rör.
håll oss gärna under underrättade hur det går 👍.
 
R raket skrev:
håll oss gärna under underrättade hur det går 👍.
kom på att jag ska ringa själv på måndag och kolla vad som gäller här.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.