Hej. Vi bor i ett hus med sadeltak. Taket består av betongtegel och masonitskivor sedan det byggdes 1987.
Jag är lite nervös för att greja med det själv och skulle egentligen vilja leja ut alltihop förutom att åka till tippen med det gamla men blev helt skräckslagen över kostnaden. Taket är ungefär 268 m2 stort. Hantverkare 1500kr/m2 = 402 000kr, betongpannor 1300kr/m2 = 348 000kr. Rotavdraget ger 100 000. Detta blir 648 000kr och då är inte papp och spont med(vad kostar det?) men räknar jag rätt annars? Vi bor utanför Göteborg.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.