Hej. Vi bor i ett hus med sadeltak. Taket består av betongtegel och masonitskivor sedan det byggdes 1987.
Jag är lite nervös för att greja med det själv och skulle egentligen vilja leja ut alltihop förutom att åka till tippen med det gamla men blev helt skräckslagen över kostnaden. Taket är ungefär 268 m2 stort. Hantverkare 1500kr/m2 = 402 000kr, betongpannor 1300kr/m2 = 348 000kr. Rotavdraget ger 100 000. Detta blir 648 000kr och då är inte papp och spont med(vad kostar det?) men räknar jag rätt annars? Vi bor utanför Göteborg.
Jag är lite nervös för att greja med det själv och skulle egentligen vilja leja ut alltihop förutom att åka till tippen med det gamla men blev helt skräckslagen över kostnaden. Taket är ungefär 268 m2 stort. Hantverkare 1500kr/m2 = 402 000kr, betongpannor 1300kr/m2 = 348 000kr. Rotavdraget ger 100 000. Detta blir 648 000kr och då är inte papp och spont med(vad kostar det?) men räknar jag rätt annars? Vi bor utanför Göteborg.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det var dyra takpannor!
Här kostar de 70 kr/m2:
https://www.bauhaus.se/takpanna-teg...eBNx8DwCCI4Slk5iGGPIqwdmQmXxr5wRoCD9QQAvD_BwE
Nu är det några år sedan vi bytte tak i Göteborg, drygt 10 år sedan, och då såg offerten ut så här:
Här kostar de 70 kr/m2:
https://www.bauhaus.se/takpanna-teg...eBNx8DwCCI4Slk5iGGPIqwdmQmXxr5wRoCD9QQAvD_BwE
Nu är det några år sedan vi bytte tak i Göteborg, drygt 10 år sedan, och då såg offerten ut så här:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det lät ju mycket bättre
.
Nej jag hittade en sajt på nätet:
https://arbetskostnad.se/vad-kostar-det-att-lagga-om-ett-tak/
Det blir ju hur dyrt som helst annars.
Nej jag hittade en sajt på nätet:
https://arbetskostnad.se/vad-kostar-det-att-lagga-om-ett-tak/
Det blir ju hur dyrt som helst annars.
Klicka här för att svara
