D
D datja skrev:
Ni kunde annars ha lÄtit de befintliga uttagen bada i vÀteperoxid sÄ hade de blivit vita igen.
😅
Har lÀst att man ska kunna avÀnda SÄpa, har aldrig prövat sjÀlv dock.
Att plasten gulnar med tiden Àr pga av utfÀllning av oljan som finns i plasten.

D
D Danne824 skrev:
😅
Har lÀst att man ska kunna avÀnda SÄpa, har aldrig prövat sjÀlv dock.
Att plasten gulnar med tiden Àr pga av utfÀllning av oljan som finns i plasten.
Uttag nerkladdade med vÀggfÀrg kan ligga i diskmedelsbad över natten, sÀkert sÄpa ocksÄ, och sen Àr det bara att diska dem rena. Det tricket lÀrde jag mig av en mÄlare för lÀnge sedan.

Men för att fÄ dem vita: 12% vÀteperoxid. (Dock föreslÄr de ocksÄ att testa med sÄpa.)

https://stadhuset.se/gulnade-eluttag-och-strombrytare-sa-kan-du-fa-dem-vita-igen/

• Gilla
Danne824
  • Laddar…
O Oldfart skrev:
Nu var det inte jag som gissade eller önsketÀnkte. TS skrev klart och tydligt "Vi har turen att jordad kabel Àr framdraget till varje rum men inte till uttagen vilket innebÀr mindre arbete vad jag förstod". Om nu elfirman som lÀmnat offerten sÀger att det Àr sÄ fÄr vi nog lita pÄ dem, och om detta inte stÀmmer Àr det nog inte en elfirma jag skulle anlita i vilket fall.

KĂ€nns som du missade poĂ€ngen. Det jag ville visa var att kopplingsledning Ă€r i det nĂ€rmaste gratis och att den i sammanhanget Ă€r en liten kostnad. Även om vi dubblar lĂ€ngden Ă€r det en ytterst liten kostnadspost. Nu vet vi i och för sig inte sĂ€kert att det Ă€r kanaliserad kopplingsledning, och om det Ă€r utanpĂ„liggande installation blir det givetvis en annan kostnadsbild.

Alltid lika förutsÀgbart med personangrepp. Dock kan du inte vinna en argumentation enbart genom att förminska och ifrÄgasÀtta dina meningsmotstÄndare. Det finns ingen anledning för mig att bemöta sÄnt trams och ge mig in i en barnslig snoppmÀtartÀvling för det hÀr handlar inte om oss utan om min kalkyl. SÄ om du vill ifrÄgasÀtta det jag skrivit föreslÄr jag istÀllet att du fokuserar pÄ den. Du som Àr sÄ duktig borde inte ha nÄgra problem med stt förklara för oss vanliga dödliga vilka kostnader det Àr du tycker jag missat? Gör gÀrna ett eget motförslag och lÄt forumet granska det!
Du gör jobbet för det pris som du har angett, man eller mus.

Klicka hÀr för att svara
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.