4 032 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Kostnad att asfalter infart
Skulle ha lite konsumentrådgivning när det gäller asfalterad in grusad infart. Det är en rätt liten infart på kanske 6x6m men jag har ingen aning om vad ett sånt projekt skull kosta. Vad har ni andra betalt i närtid? Sth-område, ingen rot/rut, helst inte de som reser omkring och erbjuder asfaltsläggning...
För relativt längesedan asfalterades mina trädgårdsgångar. Jag frågade närhelst jag såg asfalterare, om de någon gång hade lite asfalt över och ville tjäna en hacka. -Jajjamensans, sade några. Några veckor senare kom de och asfalterade allt jag ville, för hundra kronon per kvadratmeter. Underarbetet hade jag redan gjort.
Staffan
Staffan
250-300 spänn kvm är väl rimligt. Sen lägger de väl på en etableringskostnad antagligen eftersom det är ganska liten yta.A anis16 skrev:Skulle ha lite konsumentrådgivning när det gäller asfalterad in grusad infart. Det är en rätt liten infart på kanske 6x6m men jag har ingen aning om vad ett sånt projekt skull kosta. Vad har ni andra betalt i närtid? Sth-område, ingen rot/rut, helst inte de som reser omkring och erbjuder asfaltsläggning...
Att hitta någon som vill göra det svart med "överbliven" massa är nog svårare, ingen seriös firma jobbar så längre.
Edit: Det priset förutsätter ju att underarbetet är klart
Klicka här för att svara