K
Fick ett brev om att de (ncc) ska asfaltera om gatan utanför oss och om ci var intresserade av att asfaltera vår uppfart så bidrar de gärna med en kostnadsfri offert.

Vi har ca 100 m2 grusad uppfart med en 75 m2 uppställningsplats i andra ändan Vad tror ni att det skulle kosta? Blir det någon större rabatt iom att de redan ska lägga asfalt på gatan?

Våran gata asfalterades i höstas av NCC och då fick vi betala 250 kr/kvm inkl. moms på den egna uppfarten.

• Gilla
Kallebo
  • Laddar…
K Kallebo skrev:
Fick ett brev om att de (ncc) ska asfaltera om gatan utanför oss och om ci var intresserade av att asfaltera vår uppfart så bidrar de gärna med en kostnadsfri offert.

Vi har ca 100 m2 grusad uppfart med en 75 m2 uppställningsplats i andra ändan Vad tror ni att det skulle kosta? Blir det någon större rabatt iom att de redan ska lägga asfalt på gatan?
Det får du väl svar på om du ber om den kostnadsfria offerten?:thinking:

Jag vill inte vara dryg, men är det inte bättre att begära in offerten o sedan fråga här om priset är rimligt?

• Gilla
  • Wow
Gimner och 6 till
  • Laddar…
Det blir några tusenlappar billigare, kanske 5. Men mer än det handlar det inte om.

250 kr/kvm är ett bra pris. Under det är svårt att komma för små jobb.

• Gilla
Kallebo
  • Laddar…
K
Nja. Grannar längre bort på gatan tog gemensamt in offerter för asfalteringen av sina uppfarter och två drog sig ur. De betalade runt 800 kr/m2 det skulle motsvara över 100 000 för vår uppfart vilket aldrig var aktuellt.

Hade jag fått svaret av er att det är i de krokarna man får räkna med att det kostar är det inte lönt att lägga tid på att ta in offerten.

Vi har inte riktigt bestämt oss för hur vi vill göra, en offertförfrågan innebär att vi måste ha hit dem för att titta..

Priset beror på underarbetet. För 250 kr/kvm måste ytan vara klar så de bara behöver jämna av den och sen lägga asfalt. Men om de måste gräva ur o lägga bärlager etc så drar det fort iväg och då är 800 kr/kvm inga fantasisummor alls.

Jag minns inga siffror nu, men när NCC asfalterade om vår gata fick vi också en gratis offert på garageuppfarten. Vi tyckte det lät lite dyrt, så vi tog en offert från Peab också. Det blev betydligt billigare, trots att alltså NCC redan hade maskinerna på plats. Jag kan inte dra någon annan slutsats än att NCC försökte lura oss. Idag har vi en fin uppfart, fixad av Peab.

G gbgustaf skrev:
Jag minns inga siffror nu, men när NCC asfalterade om vår gata fick vi också en gratis offert på garageuppfarten. Vi tyckte det lät lite dyrt, så vi tog en offert från Peab också. Det blev betydligt billigare, trots att alltså NCC redan hade maskinerna på plats. Jag kan inte dra någon annan slutsats än att NCC försökte lura oss. Idag har vi en fin uppfart, fixad av Peab.
Vad blev priserna från NCC respektive PEAB?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.