Anders 1920-tal
Medlem
· Karlskrona
· 219 inlägg
Anders 1920-tal
Medlem
- Karlskrona
- 219 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Håller på att bygga om ett gammalt pannhus till verkstad. På grund av att det varit ett gammalt pannhus är skorstenen väldigt hög. Nu när pannan är borta fyller inte den höga skorstenen någon funktion längre och jag tycker att det ser oproportionerligt ut. Så nu till min fråga: hur ska jag gå till väga för att korta skorstenen? Jag tänkte hyra en skylift och arbeta mig uppifrån och ner. Ska jag använda mig av mejselhammare för att knacka loss tegelstenarna? Isf vilken slagkraft (joule)? Vinkelslip för att såga bort fogen och sen bryta loss med kofot? Isf vilken diameter på skivan och vilken skiva? Såga med tigersåg?
Tacksam för svar! Skickar med en bild.
Den där kan du högst troligt knacka ner ett varv i taget med handslägga och mejsel, värre brukar det inte vara. Har du en jädra bonntur kan du återanvända plåttäckningen också.
Ser ut som att man ser påbyggnad klart och tydligt på bilden.
Jag hade hyrt en motorkap och kapat i lagom höga bitar sen använt skyliften som kran och lyft ner det på backen. Är du extra våghalsig så kör du skyliften från backen och tar stora bitar. Dom brukar vara specade till ca 180-225kg skyliftarna.
Jag hade hyrt en motorkap och kapat i lagom höga bitar sen använt skyliften som kran och lyft ner det på backen. Är du extra våghalsig så kör du skyliften från backen och tar stora bitar. Dom brukar vara specade till ca 180-225kg skyliftarna.
Klicka här för att svara