Hej
Hur är korrekt sätt och väg enligt skolboken att dra kabelröret med DC-kabeln utifrån och in genom eller via taket med betongpannor?
Och enligt skolboken hur, sen vidare in genom fasad väggen ?
Har ett Älvsbyhus och tidigare en tråd här med bilder på misslyckad installation hemma hos mig.
Hur är korrekt sätt och väg enligt skolboken att dra kabelröret med DC-kabeln utifrån och in genom eller via taket med betongpannor?
Och enligt skolboken hur, sen vidare in genom fasad väggen ?
Har ett Älvsbyhus och tidigare en tråd här med bilder på misslyckad installation hemma hos mig.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 982 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 982 inlägg
Finns säkert lika många lösningar som genomföringar men fysikens lagar säger ju att vatten rinner nedåt förutom då kapilärverkan gör att det går uppåt.
Mao under/genom pannan och sen riktad uppåt. Genom takpapp massa bitumen och helst en bit takpapp som går över allt (för att minska risken för vatten som ev kommer uppifrån på pappen).
Desto närmre nock desto mindre risk.
Mao under/genom pannan och sen riktad uppåt. Genom takpapp massa bitumen och helst en bit takpapp som går över allt (för att minska risken för vatten som ev kommer uppifrån på pappen).
Hejtttomten skrev:
Finns säkert lika många lösningar som genomföringar men fysikens lagar säger ju att vatten rinner nedåt förutom då kapilärverkan gör att det går uppåt.
Jag har frågat Älvsbyhus och dom sa just under nockpanna sen vidare.
Skulle dock vilja se flera monteringar som är "minst" fel eller dåliga.
Alltså någon som monterar paneler och är DUKTIG med ERFARENHET som kan visa bilder på smart dragning.
Gärna som på ett Älvsbyhus som har Bison duk på takstolarna och läkt på det sen betong panna på läkten
Klicka här för att svara