27 688 läst ·
131 svar
28k läst
131 svar
Köpte nyproduktion - nu kan hon inte betala
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 919 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 919 inlägg
Nja, då läste du för fort eller helt enkelt fel.H hul skrev:
Jag skrev att kontraktet kanske var helt ok, men att säljaren kanske inte var tillräckligt tydlig.
Vi är överens om att proffs oftast gör rätt.
Är vi då också överens om att proffsen gör fel ibland? Om så är det väl inte helt omöjligt att säljaren i detta fall gjorde fel?
Jag googlade för att vara helt säker att jag uppfattat vad entreprenadföretag är på ett korrekt sätt. Högsta träffen :
http://mkrgruppen.se/vad-ar-ett-entreprenadforetag/
"På ett entreprenadföretag brukar det finnas något som heter grovjobbare och de som är maskinförare. Grovjobbaren är då den som oftast ser till att maskinföraren kan utföra sitt arbete så snabbt och smidigt som möjligt. Som maskinförare kommer du oftast att behöva en högre utbildning än grovjobbaren, och kommer i och med det att få en högre lön och ett mera ansvarsfullt arbete. Många gånger kommer arbetet på ett entreprenadföretag att vara skitigt och du kommer nästan alltid att behöva bära skyddskläder. Det är i grunden vad ett helt vanligt entreprenadföretag är."
Är det detta ni avser?
http://mkrgruppen.se/vad-ar-ett-entreprenadforetag/
"På ett entreprenadföretag brukar det finnas något som heter grovjobbare och de som är maskinförare. Grovjobbaren är då den som oftast ser till att maskinföraren kan utföra sitt arbete så snabbt och smidigt som möjligt. Som maskinförare kommer du oftast att behöva en högre utbildning än grovjobbaren, och kommer i och med det att få en högre lön och ett mera ansvarsfullt arbete. Många gånger kommer arbetet på ett entreprenadföretag att vara skitigt och du kommer nästan alltid att behöva bära skyddskläder. Det är i grunden vad ett helt vanligt entreprenadföretag är."
Är det detta ni avser?
Så här ser processen ut för att köpa nyproduktion hos Tobin: http://www.tobinproperties.se/kopa-nyproduktion/
Först bindande avtal
Därefter inbetalning av förskott ett
Som jag påpeka flera ggr redan tråden vore det lämpligt att villkora avtalet med förskottet , eller helt enkelt utföra de två process stegen som ett steg, samtidigt.
Helt meningslöst att skriva avtal med någon som inte har pengarna. Om det inte är sms - lån i en högre division det handlar om.
Först bindande avtal
Som jag påpeka flera ggr redan tråden vore det lämpligt att villkora avtalet med förskottet , eller helt enkelt utföra de två process stegen som ett steg, samtidigt.
Helt meningslöst att skriva avtal med någon som inte har pengarna. Om det inte är sms - lån i en högre division det handlar om.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 936 inlägg
ja och hur skiljer sig detta från exempelvis HSB och Skanska?P Pin skrev:Så här ser processen ut för att köpa nyproduktion hos Tobin: [länk]
Först bindande avtal
Det är ju uppenbart felaktigtP Pin skrev:Jag googlade för att vara helt säker att jag uppfattat vad entreprenadföretag är på ett korrekt sätt. Högsta träffen :
[länk]
Är det detta ni avser?
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
P Pin skrev:Så här ser processen ut för att köpa nyproduktion hos Tobin: [länk]
Först bindande avtal
Man betalar alltså tre gånger? Först typ 50k vid tecknandet, sen 10x första summan och sen 10x andra summan vid typ tillträdet?
Man tecknar alltså ett par år innan tillträdet, innan de börjar bygga.
Vad är det som säger att om man kan slanta 500k direkt att man klarar 5 mille efter två år?
Är inte detta nåt i stilen när en byggfirma bygger en villa? Man ska inte betala allt direkt utan när vissa delar av bygget är klart, det brukar vi ju tycka är bra?