Nej, men det lät på dig som att alla som jobbar där kör grävmaskin...

H
useless useless skrev:
Nej, men det lät på dig som att alla som jobbar där kör grävmaskin...
jaha, de var någon som skrev "Ah, du kör grävmaskin eller skyffel. Kul!"
Därför jag trodde de

Fairlane
H hul skrev:
Jag tobin säljer merparten (alla) sina bostäder till privatpersoner så kontraktet är ju självklart framtaget mot privatpersoner så även här faller ditt argument ganska omgående
Nja, då läste du för fort eller helt enkelt fel.
Jag skrev att kontraktet kanske var helt ok, men att säljaren kanske inte var tillräckligt tydlig.

Vi är överens om att proffs oftast gör rätt.
Är vi då också överens om att proffsen gör fel ibland? Om så är det väl inte helt omöjligt att säljaren i detta fall gjorde fel?

Jag googlade för att vara helt säker att jag uppfattat vad entreprenadföretag är på ett korrekt sätt. Högsta träffen :
http://mkrgruppen.se/vad-ar-ett-entreprenadforetag/

"På ett entreprenadföretag brukar det finnas något som heter grovjobbare och de som är maskinförare. Grovjobbaren är då den som oftast ser till att maskinföraren kan utföra sitt arbete så snabbt och smidigt som möjligt. Som maskinförare kommer du oftast att behöva en högre utbildning än grovjobbaren, och kommer i och med det att få en högre lön och ett mera ansvarsfullt arbete. Många gånger kommer arbetet på ett entreprenadföretag att vara skitigt och du kommer nästan alltid att behöva bära skyddskläder. Det är i grunden vad ett helt vanligt entreprenadföretag är."

Är det detta ni avser?

Så här ser processen ut för att köpa nyproduktion hos Tobin: http://www.tobinproperties.se/kopa-nyproduktion/

Först bindande avtal

Därefter inbetalning av förskott ett

Som jag påpeka flera ggr redan tråden vore det lämpligt att villkora avtalet med förskottet , eller helt enkelt utföra de två process stegen som ett steg, samtidigt.

Helt meningslöst att skriva avtal med någon som inte har pengarna. Om det inte är sms - lån i en högre division det handlar om.

• Gilla
harry73
  • Laddar…
H hul skrev:
Varför skulle jag köra grävmaskin
Vad pekade på dig?

• Skärmdump av ett diskussionsforum där medlemmar diskuterar byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Jag ber om ursäkt. Jag skall inte mata trollen fler gånger, även om det är roligt. :)

(Det här löftet kommer jag aldrig kunna hålla.)

• Gilla
Gissemisse och 1 till
  • Laddar…
H
P Pin skrev:
Så här ser processen ut för att köpa nyproduktion hos Tobin: [länk]

Först bindande avtal

Som jag påpeka flera ggr redan tråden vore det lämpligt att villkora avtalet med förskottet , eller helt enkelt utföra de två process stegen som ett steg, samtidigt.

Helt meningslöst att skriva avtal med någon som inte har pengarna. Om det inte är sms - lån i en högre division det handlar om.
ja och hur skiljer sig detta från exempelvis HSB och Skanska?

H
P Pin skrev:
Jag googlade för att vara helt säker att jag uppfattat vad entreprenadföretag är på ett korrekt sätt. Högsta träffen :
[länk]

"På ett entreprenadföretag brukar det finnas något som heter grovjobbare och de som är maskinförare. Grovjobbaren är då den som oftast ser till att maskinföraren kan utföra sitt arbete så snabbt och smidigt som möjligt. Som maskinförare kommer du oftast att behöva en högre utbildning än grovjobbaren, och kommer i och med det att få en högre lön och ett mera ansvarsfullt arbete. Många gånger kommer arbetet på ett entreprenadföretag att vara skitigt och du kommer nästan alltid att behöva bära skyddskläder. Det är i grunden vad ett helt vanligt entreprenadföretag är."

Är det detta ni avser?
Det är ju uppenbart felaktigt

H
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Vad pekade på dig?
Du tog ju inte med inläggen innan, vrida på fakta är ju ganska lätt på så sätt.
klart de var menat mot mig

H hul skrev:
ja och hur skiljer sig detta från exempelvis HSB och Skanska?
Jag skriver om Tobin som tråden handlar om. Om andra har samma process, lika dåligt.
Din fråga är retorisk, så svara själv då du ändå är i branchen.

H hul skrev:
Det är ju uppenbart felaktigt
Att jag googlade?

Snailman
P Pin skrev:
Så här ser processen ut för att köpa nyproduktion hos Tobin: [länk]

Först bindande avtal

Man betalar alltså tre gånger? Först typ 50k vid tecknandet, sen 10x första summan och sen 10x andra summan vid typ tillträdet?

Man tecknar alltså ett par år innan tillträdet, innan de börjar bygga.

Vad är det som säger att om man kan slanta 500k direkt att man klarar 5 mille efter två år?

Är inte detta nåt i stilen när en byggfirma bygger en villa? Man ska inte betala allt direkt utan när vissa delar av bygget är klart, det brukar vi ju tycka är bra?

H
P Pin skrev:
Att jag googlade?
vi säger så

H hul skrev:
vi säger så
Pluralis Majestatis?

• Gilla
Gissemisse och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.