Det är väl iofs. så att OM det är ett grönområde som i detaljplanen är satt som allmän mark. Så har man rätt atta anta att den inet skall bebyggas. Vilket kan vara en värdehöjande faktor. Om då kommunen ändå släpper igenom ett bygge där, som kanske dessutom är större än de normala villor som finns i övrigt i området. Så lär det påverka värdet lite.

Men nu spekularar jag om detaljplanen, vi vet inte om det här LSS boendet skall byggas på en vanlig villatomt, men jag tycker att det anrtyds i första inlägget att det kan vara på mark som inte är en vanlig tomt.

• Gilla
MichelleW och 2 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
här har vi ett lss boende

[länk]

på samma gata ett hus till salu för 26 900 000 kr

[länk]

att lss boende skulle dra ner värrdeet är bullshit
1. Boenden ligger inte mitt emot huset som i TS fall utan längre bort på samma gata.
2. Du har ju ingen aning om hur värdet hade sett ut om det inte funnits ett boende där utan varit vacker natur.

• Gilla
  • Haha
Anotaren och 12 till
  • Laddar…
TheImprovisor
M Maledictus skrev:
Att jag själv inte skulle vilja köpa ett hus som ligger i närheten av ett boende och att de flesta som ska köpa hus borde föredra en vacker utsikt framför ett LSS-boende.
Om utsikten försvinner pga en byggnad, är det då väsentligt vem som bor i byggnaden?

Köper man en tomt av kommunen i ett planlagt område är det väl tämligen stor sannolikhet att det kommer att byggas runtomkring min tomt.

• Gilla
Anna_H och 6 till
  • Laddar…
Det är nog inte den första som missat att man inte kommer att vara sista huset ut mot naturen särskilt länge i ett nytt område.

• Gilla
adron och 7 till
  • Laddar…
Sticker in en gammal devis (eller mer bakrutedekal):
Svenskar är ett färgglatt folk - tänker blått, röstar rött, käkar grönt och jobbar svart.

Och vi gillar inte störningar! T o m nationalsången hyllar tystnaden.

Du har fått en del inspel av forumisterna. Är LLS:et ett problem för er tvingas ni sälja. Tror inte det finns någon annan väg ut. Men det kan bli bra också, som många har påpekat lite uppmuntrande. Många svenskar skuldsätter sig upp över öronen för att få bo i ett tryggt område.

• Gilla
TobbeP och 3 till
  • Laddar…
M Maledictus skrev:
1. Boenden ligger inte mitt emot huset som i TS fall utan längre bort på samma gata.
2. Du har ju ingen aning om hur värdet hade sett ut om det inte funnits ett boende där utan varit vacker natur.
så huset brevid och på andra sidan gatan har en sån stor värdeminskning enligt dig hahaha

• Gilla
TobbeP och 2 till
  • Laddar…
Tror man att det finns en koppling mellan LSS-boende och minskad trygghet, har man en hel del kvar att lära sig.

• Gilla
  • Älska
TorbjornEd och 16 till
  • Laddar…
H
H Huda Alhilou skrev:
Jag köpt en kommunal tomt i ett nytt område villa område.
Men plötslig beviljar de att bygga LSS boende mittemot mitt hus och tycker att det är olämpligt att bygga Lss boende i ett villa område.
De har bara,meddelat att grannen bdviljade bygglov och bi trodde en. Vanlig villa ägare .
Men när vi köpte tomtdn så hade inte kommunen mämnt om det.
Jag misstänker att vördet på vårt hus kommer sjunker hur kan vi glra i dettafall?
Som andra har skrivit, kolla detaljplanen. Står det inget där och du har köpt och valt tomten efter att det är ett grönområde då får du prata med kommunen. Har du endast valt tomten så kanske du kan byta tomt utan kostnad, undantag om den nya tomen är dyrare eller billigare. Boendet i sig behöver du inte oroa dig för. Själv vill vi inte ha en skola, större lekplats i nära pga ljuden kommer att bli störande för vår del.

M maria01 skrev:
så huset brevid och på andra sidan gatan har en sån stor värdeminskning enligt dig hahaha
Ingen har sagt att den är stor. Men du påstår att ”det är bullshitt” att det påverkar. Det är inte alls otroligt att naturmark skulle ha en positiv påverkan.

• Gilla
  • Ledsen
mabr006 och 3 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
så du tycker dom med lss dom ska bo i nåt läger då långt utanför staden
Alla som stör grannar från morgon till kväll, skall inte bo nära andra. Enkel, eller hur?

• Gilla
  • Haha
  • Arg
Krille4 och 3 till
  • Laddar…
TheImprovisor TheImprovisor skrev:
Och dessa "idioter" var människor som bodde där med stöd av LSS?
Ingen aning vad det kallades då. Det var på sjuttiotalet. Det spelade ingen roll, det var omöjligt att bo där oberoende av förkortning.

• Haha
  • Gilla
  • Arg
Krille4 och 5 till
  • Laddar…
Har inte läst hela tråden men utgår från att TS fått veta att man inte kan styra över mark som man inte äger.

Avseende LSS-boende. Min närmsta granne till mitt lantställe är ett HVB-hem. Hade inte kunnat ha bättre grannar. Knäpptyst. Ingen fest, ingen musik, nästan inga bilar.

• Gilla
TobbeP och 5 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Alla som stör grannar från morgon till kväll, skall inte bo nära andra. Enkel, eller hur?
så du stör aldrig nån?

• Gilla
  • Haha
TobbeP och 2 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
M maria01 skrev:
här har vi ett lss boende

[länk]

på samma gata ett hus till salu för 26 900 000 kr

[länk]

att lss boende skulle dra ner värrdeet är bullshit
LSS-boendet ligger i ett annat kvarter och kring 170 m längre nedåt gatan. Så det lär inte påverka priset på fastigheten.

Men inte riktigt jämförbart med TS situation.

• Gilla
  • Haha
bling och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.