TheImprovisor
L Lokalbörsen skrev:
Jag skulle inte heller villa h ett LSS boende som granne så illa deras sköts på många håll
Kriminella ägare och rymningar på flera platser, så visst påverkas priserna i grannskapet. Jag skulle inte köpa
Rymningar? Från LSS-boende?
Har du någon källa på det?

• Haha
  • Gilla
MetteKson och 6 till
  • Laddar…
TheImprovisor TheImprovisor skrev:
Rymningar? Från LSS-boende?
Har du någon källa på det?
Följ svensk press!

• Haha
Fairlane
  • Laddar…
TheImprovisor
L Lokalbörsen skrev:
Följ svensk press!
Länka gärna till artikel i svensk press som handlar om rymning från LSS-boende.
Jag hittar ingen.

• Gilla
Barrväxt och 6 till
  • Laddar…
Tessebubblan80 Tessebubblan80 skrev:
Vad fan yrar du om? Sluta röka på så kanske saker klarnar för dig.
Kanske ska försöka hålla dig lite mer saklig när du söker ett jobb du tror att du passar bättre för.

Jag har rätt stor erfarenhet av LLS i olika former. Bland annat boende. Genomgående är att det är betydligt svårare att hitta lämplig personal än att det är problem med brukare som inte kan sköta sig. Tyvärr inte så konstigt med tanke på lön, status och omgivningens fördomar.

• Gilla
  • Älska
john68 och 7 till
  • Laddar…
L Lokalbörsen skrev:
Följ svensk press!
Hep Hep skrev:
Kanske ska försöka hålla dig lite mer saklig när du söker ett jobb du tror att du passar bättre för.

Jag har rätt stor erfarenhet av LLS i olika former. Bland annat boende. Genomgående är att det är betydligt svårare att hitta lämplig personal än att det är problem med brukare som inte kan sköta sig. Tyvärr inte så konstigt med tanke på lön, status och omgivningens fördomar.
Du ljuger som en häst travar. Hade du haft minsta lilla erfarenhet av LSS så hade du vetat vilken utmaning det kan vara för personalen att arbeta på ett LSS boende. Du borde också veta att ett LSS boende i ett bostadsområde kan innebära störningar för de som bor omkring. Vi får inte stoppa våra brukare från att göra någonting då vi inte får utföra tvångs och begränsningsåtgärder. Det handlar om människor med stora svårigheter och psykiska diagnoser. Människor med kraftigt utåtagerande beteende och andra problemskapande beteenden. På dig låter det som om det är ett gäng statyer det handlar om.

• Arg
  • Älska
returen och 3 till
  • Laddar…
Satsuki
L Lokalbörsen skrev:
Följ svensk press!
Du menar nog SIS….
Det är något helt annat

• Gilla
  • Haha
Johan Arkitekten Engström och 10 till
  • Laddar…
Du ljuger som en häst travar. Hade du haft minsta lilla erfarenhet av LSS så hade du vetat vilken utmaning det kan vara för personalen att arbeta på ett LSS boende. Du borde också veta att ett LSS boende i ett bostadsområde kan innebära störningar för de som bor omkring. Vi får inte stoppa våra brukare från att göra någonting då vi inte får utföra tvångs och begränsningsåtgärder. Det handlar om människor med stora svårigheter och psykiska diagnoser. Människor med kraftigt utåtagerande beteende och andra problemskapande beteenden. På dig låter det som om det är ett gäng statyer det handlar om.
Om du jobbar på ett så fruktansvärt ställe - byt jobb.

Ifall du på riktigt vill jämföra CV och erfarenheter i ämnet är det bara att höra av dig. Jag är inte anonym och har inget att dölja, men då jag som person är rätt ointressant för ämnet kan vi ta det privat.

• Gilla
  • Haha
Abies koreana och 4 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Om du jobbar på ett så fruktansvärt ställe - byt jobb.

Ifall du på riktigt vill jämföra CV och erfarenheter i ämnet är det bara att höra av dig. Jag är inte anonym och har inget att dölja, men då jag som person är rätt ointressant för ämnet kan vi ta det privat.
Vem har sagt att det är ett fruktansvärt jobb, det är ditt antagande. Jag säger hur verkligheten är och du verkar inte kunna förstå hur den fungerar.

• Gilla
returen
  • Laddar…
Det är inte bara mig du skall skicka dessa regler till. Om du läser alla personangrepp mot mig för att jag beskriver hur det kan vara att arbeta på ett LSS boende eller vilka problem det kan uppstå för de som bor nära ett LSS boende så inser du nog att det är fler som bryter mot reglerna. Skulle det vara värre att svära än att vara rent elak? Då undrar jag om detta forum skapades på 1800-talet.
vart tycker du dom här personerna ska bo i nån form av läger ute i skogen med vakttorn? var nån på 30talet som tänkte lika

• Haha
returen
  • Laddar…
TheImprovisor
Det är inte bara mig du skall skicka dessa regler till.
Det var du som frågade efter dom.

• Haha
returen
  • Laddar…
Det är inte bara mig du skall skicka dessa regler till. Om du läser alla personangrepp mot mig för att jag beskriver hur det kan vara att arbeta på ett LSS boende eller vilka problem det kan uppstå för de som bor nära ett LSS boende så inser du nog att det är fler som bryter mot reglerna. Skulle det vara värre att svära än att vara rent elak? Då undrar jag om detta forum skapades på 1800-talet.
M maria01 skrev:
vart tycker du dom här personerna ska bo i nån form av läger ute i skogen med vakttorn? var nån på 30talet som tänkte lika
som jag tidigare skrev så beror det på vilka som skall bo på boendet. Är det högfungerande personer så är det inga problem med att de bor i ett bostadsområde men är det personer som springer ut nakna eller som skriker högt så skulle de må bättre och passa bättre ute på landet. Folk verkar tro att det bara bor en sorts människor på LSS boenden men det är väldigt brett. Jag har heller aldrig sagt att det kommer bli problem men jag har förklarat att där jag jobbar har vi fått mycket klagomål från grannarna. De tycker våra bilar tar upp för mycket plats, de tycker en av våra brukare skriker för mycket när hon är ute i trädgården då hon gallskriker. De ogillar att ha en naken man springande på gatan och har ringt polisen flera gånger och fotat honom som bevis. Men man verkar inte få säga sanningen som den är utan att folk skall gå till personangrepp, folk tål inte hur verkligheten kan se ut.

• Gilla
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
Det var du som frågade efter dom.
Nä det är du som sitter och delar ut regler. Du får väl blockera mig då om du vill. Jag tänker inte sluta försvara mig.

• Gilla
  • Haha
returen och 2 till
  • Laddar…
TheImprovisor
Finns det inga regler för personangrepp också?
Så detta är ingen fråga?

• Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
Så detta är ingen fråga?
Nä mer ett konstaterande… Man ser ju vart du har dina sympatier.

Nä mer ett konstaterande… Man ser ju vart du har dina sympatier.
Kanske försöka slappna av lite, så blir allt så mycket enklare.

Vi är flera med både gedigen och bred erfarenhet/kunskap/utbildning i ämnet. Du beskriver från ditt eget perspektiv och även om det inte blir mer än anekdotisk bevisföring är det fullt tillåtet och relevant. Det är när andra vill få in ett bredare perspektiv som du far ut i osakliga anklagelser som förutom att strida mot forumreglerna, säger en hel del om dig själv.

• Gilla
  • Haha
MetteKson och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.