4 634 läst ·
37 svar
5k läst
37 svar
Köpt hus - upplösningstillstånd
Jag är ledsen men jag ser inte hur detta är relevant till frågeställningen alls. Jo visst, givetvis är husägandet förenat med någon slags oro för vad som näst ska gå fel och visst blir det säkert roligt i längden om man själv arbetar på det. Tar man det pö om pö så är det klart att det funkar fint rent ekonomiskt.H Hybro skrev:Alltså för att förstå detta, kanske man i liknande fall som mitt måste gå tillbaks till 1995.
Men räkna om till dagens priser och värden.
Sorgligt i s f om det är som du antar. Alltså att marknaden stagnerar.
Men då ökar mitt hus troligen än mer i värde, då billigare boende relativt blir mer efterfrågat.😉
Ja jösses, då är vi tillbaks i ruta ett och jag som ids göra eget arbete på eget hus, har möjlighet att leta nåt mer attraktivt.
Börja om på en ny kula, på ålderns höst, så barnen får med i arv?
Klart att priserna har ökat sedan '95, något annat vore konstigt och visst kommer de att fortsätta öka när man höjer bolånetaket.
Bara @Hybro som svamlar. Det är inte tänkt att man ska förstå tror jag.F Foksn skrev:Jag är ledsen men jag ser inte hur detta är relevant till frågeställningen alls. Jo visst, givetvis är husägandet förenat med någon slags oro för vad som näst ska gå fel och visst blir det säkert roligt i längden om man själv arbetar på det. Tar man det pö om pö så är det klart att det funkar fint rent ekonomiskt.
Klart att priserna har ökat sedan '95, något annat vore konstigt och visst kommer de att fortsätta öka när man höjer bolånetaket.
OnT: lycka till med huset. Det kommer gå toppen!
Aha. Jag missade andemeningen. Men detta var inte ett äldre "billigt" hus heller. Resterande hus är totalrenoverat och blanka papper, källaren är mitt enda huvudbry och jag kan inte bestämma mig för om orostankarna om det är befogade eller inte.H Hybro skrev:
Att riva och måla kan de flesta fixa. När jag flyttade in i vårt första hus för 20 år sedan hade jag aldrig renoverat. Men jag har lärt mig på vägen. Mitt tips är att våga, fråga de som vet och läs på så klarar du det.F Foksn skrev:
Men återigen så är det ingen panik, fuktkvoten är dessutom under 17%.
Ett lästips är krönikan nedan:
https://viivilla.se/kaminer/kronika-annika-marklund-vagar-vi-elda-nu/
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden