Zac skrev:
Är kanske ingen nackdel att dra en till avluftning från panntoppen till exp eller att placera exp ovanför pannan och dra en avluftning från tanktoppen!? eller är det overkill
Om du såg min bild jag postade i en annan tråd så ser du att expansion är ansluten på röret mellan panna och tank. Men eftersom röret går in i sidan på tanken går även ett klenare rör från toppen av tanken till en T-koppling på expansionsröret. Detta för att avlufta tanken automatiskt.

Läs Termoventilers manual som du länkade till noga. Det står mycket klokt i den. Där beskrivs även ansutning av expansion i botten av tanken. Ett alternativ som du kanske vill använda?
 
Jo det är lite intressant att ansluta exp till botten och en avluftning från toppen men går då möjligen en del av det expanderade varma lätta vattnet via avluftningsledningen till exp?
 
Zac skrev:
Jo det är lite intressant att ansluta exp till botten och en avluftning från toppen men går då möjligen en del av det expanderade varma lätta vattnet via avluftningsledningen till exp?
Du får sätta avgreningen tillräckligt högt i förhållande till vattenytan så är det inget problem.
 
Matss skrev:
Du får sätta avgreningen tillräckligt högt i förhållande till vattenytan så är det inget problem.
Jo det är ju helt riktigt:-):-) Är juh inte svårare än så...
Jag fick ett hjärnsläpp;-)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.