1 824 läst ·
26 svar
2k läst
26 svar
Kopplingsosa saknas!
tryckluft i röret, eller dammsuga.
Precis, borde höra vart den går, eller luften kommer ut...
jag hade två kopplingsdosor bakom en inbyggd garderob.... tog ett bra tag innan jag hittade dem och lyckades borra/såga upp garderoben invändigt så det går komma åt dosan, blev ju inte bättre av att ena dosan var i skarven mellan två garderober.. fattar inte vad de tänkte på när de byggde huset... på originalritningarna är tom garderoberna utmärkta....
Moderator
· Stockholm
· 57 895 inlägg
Här under vår onbyggnad hittade jag i ett rum totalt 4 kopplingsdosor som var inne i skåp. Skåpen ifråga är 40 cm breda och dosorna satt på sidoväggen lägst in ovanför översta hyllan som var fast monterad. utrymmet var ca 20 cm högt, 40cm brett och 60 cm djupt, på 2m höjd. Att då komma åt och byta trådar i rören var en intressant övning.
Här sitter två kopplingsdosor i köket bakom överskåp, dock så kommer man åt dem, inte riktigt hela dosan för kanten på locken satt under en bit av skåpet. Sen har jag letat fram en dosa som sitter mitt under en innervägg så den ska jag försöka flytta på så att den blir åtkomlig när hallen ska renoveras.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Med min Fluke-penna så kan jag inte ens mäta utanpå ett uttag och se om det finns strömming. Fast uppskattar "pennan" väldigt mycke i alla fall!Mikael_L skrev:
//Patrik
Orginal ritningarna??? dom ritar man när huset är klart... det brukar bli några ändringar.
Om man får ritningar...
Om man får ritningar...
Klicka här för att svara