Har denna mojäng på acttankarna.
Så som jag fattat är detta en kopplingsbox.
Vad har den för syfte?
Är det en el patron jämte?
Ser att man vridit med någon plattmejsel/kniv på dessa.
 
  • Två metalliska enheter monterade på en träpanel, en med spår för skruvmejsel och en kopplingsbox, intill kopparledningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Värmesystem med kopplingsbox, termostat, rör, ventiler och manometrar på en träpanelvägg, möjlig elpatron synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
tommib
Det är väl två elpatroner?

Väldigt eleganta acctankar måste jag säga.
 
  • Gilla
Tumadre1337 och 2 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Det är väl två elpatroner?

Väldigt eleganta acctankar måste jag säga.
Jag antar att man vrider på båda då?
Ska testa lite idag.
Jag vet inte hur det brukar se ut annars med acc-tankar och isolering så det är väl positivt då hehe.
 
Vrider på vad?
 
tommib
Ja, vrider på vad. Vad är det du vill uppnå?

Någonstans styrs de väl ifrån, gissningsvis via någon termostat. Du får luska ut vart kablarna går.
 
På den med det grå "locket" med spår så sitter det nog ett överhettningsskydd under "locket" som man skall trycka hårt på för att återställa. Hör man ett litet "klick" när man trycket så hade det löst ut, annars skall det ge spänning till elpatronen. Men det borde finnas någon form av termostat eller liknande i andra änden på elkablarna.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.