Har en LK kopplingsbox som verkar död, finns det någon säkring i den? Jag hittar ingen.

• LK kopplingsbox N monterad på väggen med flera anslutna kablar; ej synliga säkringar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • LK kopplingsbox med exponerade ledningar och kretskort, flera anslutna kablar, användarens fråga om eventuella säkringar i boxen.
    Skapa konto
Lyser inget på centralen, diffus bild på foto 2. Ta en bättre bild så allt syns i de, och även om det är en en trafo på sidan om. Är det en transformator på sidan om, så sitter det nog en säkring i den, eller så har den sagt upp sig. Med en trafo så är det 2 tampar från den kopplat i centralen. Följ dom och mät på skruvarna, där ska vara 24 VAC . Ställ instrumentet på 230 eller 400 V

Det är en transformator vid sidan om kopplad in i boxen och en stickkontakt.
Nej inget lyser i boxen :/
Ställdonen reagerar inte heller på ändringar på termostaterna i rummen.

Med lite tur så är det bara transformatorpluggen som är trastig. Prova om du kan mäta någon spänning från den.

Om jag lägger en sån där spänningsmätare på kabeln som går från stickkontakten in i transformatorn så ger den utslag, men inte på kabeln som går från transformatorn in i LK boxen, men jag vet inte hur lågt mätaren ger utslag på, borde ju vara lägre spänning efter transformatorn såklart.

Ut från transformatorn ska du ha 24 VAC.

Ta en bild på transformatorn.

Kim997 Kim997 skrev:
Om jag lägger en sån där spänningsmätare på kabeln som går från stickkontakten in i transformatorn så ger den utslag, men inte på kabeln som går från transformatorn in i LK boxen, men jag vet inte hur lågt mätaren ger utslag på, borde ju vara lägre spänning efter transformatorn såklart.
Den du tänker på och använder, ger inget utslag på 24V. Öppna locket på transformatorn och kika in, sitter nog en glasrörssäkring där, på ca 2,5 amp. Foto på trafon utan lock och ett på lockets framsida säger allt för bra svar.

Jag har ett foto på utsidan, inget på insidan, får kolla sen när jag kommer hem, tack alla för eran hjälp 🙂

• Uppkopplat eluttag med adapter och sladdar, bredvid ett kopparrör och en apparatdel i närbild.
    Skapa konto
Kim997 Kim997 skrev:
Jag har ett foto på utsidan, inget på insidan, får kolla sen när jag kommer hem, tack alla för eran hjälp 🙂
Ta då ett foto så alla värden på trafon syns, har den sagt upp sig, så går det sätta dit vad som helst i trafo, bara att den orkar ge rätt i ampere.

Här stans dom bättre

• Etikett på elektronisk enhet, produktmodell DE-60-24 från Lagerstedt & Krantz AB, med information om spänning och säkerhetsmärkningar.
    Skapa konto
Purre
Nu vet jag inte om det är en dålig bild men ser bränt ut uppe till höger på kretskortet eller ser jag fel?

En bättre bild där det inte är suddigt med mer ljus hade inte skadat.

Kim997 Kim997 skrev:
Här stans dom bättre
Jepp och det ska vara en trafo för minst 2,5 ampare. Och duger med vad som helst i trafoväg med 230/24VAC
Var i landet är du TS.

Jag är i Stockholms län. Okej ska öppna den när jag kommer hem och se hur det ser ut.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.