Har köpt nya strömbrytare till hallen och det var svårare än jag trodde att förstå hur det ska kopplas.
Det är 3 strömbrytare till samma taklampa, hr förstått att det rör sig om två trappkopplare och en korsbrytare.
Hittat fas och tändninskabel men har ingen aning om hur det ska kopplas i varken korsbrytare eller trappkopplare
Bilderna visar korsbrytare och en trappkopplare. Svarta kabeln är som jag förstått det fas
Det är 3 strömbrytare till samma taklampa, hr förstått att det rör sig om två trappkopplare och en korsbrytare.
Hittat fas och tändninskabel men har ingen aning om hur det ska kopplas i varken korsbrytare eller trappkopplare
Bilderna visar korsbrytare och en trappkopplare. Svarta kabeln är som jag förstått det fas
Så här ser den nya korsbrytaren ut. Ena sidan totalt tre ingångar och på andra sidan enT Tompafix skrev:
Inte på den korsströmbrytare som TS har, där är det en anslutning på ena sidan och tre på andra sidan.T Tompafix skrev:
Trådarna från ena trappströmbrytaren ska kopplas till övre mitten & nedre mitten (röda frigivningsknappar).
Trådarna från andra trappströmbrytaren ska kopplas in på nedre vänstra & nedre högra (vita frigivningsknappar).
hur blir det på trappbDemmpa skrev:
Inte på den korsströmbrytare som TS har, där är det en anslutning på ena sidan och tre på andra sidan.
Trådarna från ena trappströmbrytaren ska kopplas till övre mitten & nedre mitten (röda frigivningsknappar).
Trådarna från andra trappströmbrytaren ska kopplas in på nedre vänstra & nedre högra (vita frigivningsknappar).
Hur blir det på trappkopplaren med tändningskabel/fas?Demmpa skrev:
Inte på den korsströmbrytare som TS har, där är det en anslutning på ena sidan och tre på andra sidan.
Första bilden är trappkopplare med tändkabelT Tompafix skrev:
Andra bilden är korsbrytaren
Tredje bilden är trappkopplare med fas
Alla dessa är nya
Samma ordning 😊T Tompafix skrev:
Klicka här för att svara