123 läst ·
6 svar
123 läst
6 svar
Vad är det här för slangkoppling? Eller vad kan jag byta ut den mot?
Behöver koppla denna kranen till en vattenslang men den passar inte i en vanlig slangkoppling, även om den är väldigt lik. Någon som har en aning om vad den kallas eller vilken gänga den kan tänkas ha så jag kan byta ut den mot nått vettigare? Var på bauhaus och där stod säljaren länge och mätte och tänkte innan han gav upp. Så jag tänkte att ni på internet kanske kan överglänsa honom.
Vad behöver jag mäta för att ni skall komma fram till nått?
Edit: ser att den hamnade i fel forumdel, någon moderator får gärna flytta den.
Produkter som diskuteras: "slangkoppling"
Kran- & slangkopplingar
Kopplingar spelar en avgörande roll i alla typer av rör- och slangsystem genom att ansluta olika rördelar och säkerställa en sömlös ström av vätskor eller gaser. Oavsett om du arbetar med vattenledningar, trädgårdsslangar, gasrör eller
Läs mer
Ser ju ut som en standard NITO koppling! Använd
S sjalin skrev:Behöver koppla denna kranen till en vattenslang men den passar inte i en vanlig slangkoppling, även om den är väldigt lik. Någon som har en aning om vad den kallas eller vilken gänga den kan tänkas ha så jag kan byta ut den mot nått vettigare? Var på bauhaus och där stod säljaren länge och mätte och tänkte innan han gav upp. Så jag tänkte att ni på internet kanske kan överglänsa honom.
S sjalin skrev:Behöver koppla denna kranen till en vattenslang men den passar inte i en vanlig slangkoppling, även om den är väldigt lik. Någon som har en aning om vad den kallas eller vilken gänga den kan tänkas ha så jag kan byta ut den mot nått vettigare? Var på bauhaus och där stod säljaren länge och mätte och tänkte innan han gav upp. Så jag tänkte att ni på internet kanske kan överglänsa honom.
Jag använder denna temporärt för bevattning. Är den en mer fast installation? Ser en tvättmaskin! Är detta inte optimalt.S sjalin skrev:Behöver koppla denna kranen till en vattenslang men den passar inte i en vanlig slangkoppling, även om den är väldigt lik. Någon som har en aning om vad den kallas eller vilken gänga den kan tänkas ha så jag kan byta ut den mot nått vettigare? Var på bauhaus och där stod säljaren länge och mätte och tänkte innan han gav upp. Så jag tänkte att ni på internet kanske kan överglänsa honom.
Skickade även en bild på mätdon för att mäta gängor. Något som de på bygghandeln borde klara om än nu de tar bild och skickar till IA. Men din slangkoppling till just trädgård etc kommer klara säkert tusen fler i och urkopplingar än ex de Orangea i plast. Du kommer då behöva byta oringar ofta, med den du Aldrig.M _Magnus L skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden