Medlem
· Västmanland
· 261 inlägg
Hej!
Har fått problem med läckage mellan pump och slang till sandfilter.
Ser nu att det är en spricka i kopplingen och behöver få tag på en ny.
Det är invändig gänga 63 mm, en typ av koppling som pressar ner en invändig koppling som ansluter mot 40 mm slang.
Mot pumpen ansluter den med en oring.
Någon som vet vad kopplingen kallas och vad man kan få tag på den så är jag jättetacksam. Bifogar lite bilder på den.
Det är invändig gänga 63 mm, en typ av koppling som pressar ner en invändig koppling som ansluter mot 40 mm slang.
Någon som vet vad kopplingen kallas och vad man kan få tag på den så är jag jättetacksam. Bifogar lite bilder på den.
Medlem
· Västmanland
· 261 inlägg
F Fredrik_1976 skrev:Hej!
Medlem
· Västmanland
· 261 inlägg
Det är den understa kopplingen jag behöver få tag på.
Medlem
· Västmanland
· 261 inlägg
Ibland går det att värma pvcdelar som är limmade och få loss dem. Kan ju vara värt att prova då din limmade variant redan är trasig. Den nedre trattformade delen ser ju ut som att komma med pumpen, dvs inte en standardkoppling som är lätt att få tag på om du inte har leverantörs/tillverkarinfo.
Det finns ju liknande slanganslutningar, men då ska det passa med gängorna mot pumpen också.
https://www.pool-fritid.se/produkt/slanganslutning-hydro-s-poolpump/
Det finns ju liknande slanganslutningar, men då ska det passa med gängorna mot pumpen också.
https://www.pool-fritid.se/produkt/slanganslutning-hydro-s-poolpump/
Klicka här för att svara