Tänkte göra om strömbrytaren i badrummet till en "smart" (wifi/tuya) och dessutom fixa om den till en dimmer samtidigt. Min fråga är hur ska jag koppla den till wifi/dimmer modulen, är det ens möjligt och göra det jag vill?
Såhär ser det ut nu:
Wifi/dimmer modulen jag vill installera:
Som har dessa specs:
Såhär ser det ut nu:

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Som har dessa specs:

JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 909 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 909 inlägg
Förutom att någon verkar ha gnagt av kaklet och också fyllt dosan med fix ser det ut att gå. Du behöver en nolla för att dummern skall fungera och det KAN den blå ledningen du har i dosan vara. För att veta säkert behöver du dock mäta.
H hoggy32 skrev:Tänkte göra om strömbrytaren i badrummet till en "smart" (wifi/tuya) och dessutom fixa om den till en dimmer samtidigt. Min fråga är hur ska jag koppla den till wifi/dimmer modulen, är det ens möjligt och göra det jag vill?
Såhär ser det ut nu:
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Som har dessa specs:
Men...hur fasen har brytaren suttit fast då?
Hahaha, kanske borde tagit bild längre ifrån, men det är 2 hål diagonalt utanför hålet som syns på bild. Så den sitter fast med två skruvarG GoGetLost skrev:
Tackar, ska kolla upp nollan och fixa när jag väl får hem dimmer modulen. Förresten, om jag sätter in en vanlig modul ingen dimmer, då behöver jag ingen nolla? Räcker det med två kablarna som sitter i nu?JanneJanne123 skrev:
Klicka här för att svara