Hej.

Är det någon här som har kopplat trådlösa Blåtand-dimmers till nätverket så att man kan styra belysningen även när man inte här hemma? Hittar ingen dosa som kan lösa detta.

Bakgrund:
Vi har precis satt in Hytronik HBTD8200T (tror jag utan att ha förpackningen framför mig) i nästan alla uttag i huset och det funkar kanon att styra från alla ytor sålänge man är i närheten. Om det går vill jag kunna styra det via internet. Vi har Minut Point som larm. De larmar oss och grannar i telefonen vid intrång genom rörelsesensor. Optimalt vore att kunna tända alla lampor och utöver larmet i sig, slå på ett rejält sirénljud på sonos-högtalarna innan eventuellt grannar hinner springa dit med ficklampa och mobilkameror.

Jag har gjort precis likadant, har på rekommendation satt in Hytronic HBTD8200T och letar nu något sätt att styra dom via router. Funkar ju fint via mobilen, men känns som ploj att sitta hemma och leka med belysningen, man vill ju kunna sköta det när man inte är hemma, stänga av kaffebryggaren tex.
Har någon hittat nån lösning?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.