3 602 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
Koppla taklampa till wago, vilken ska jag ansluta till?
Elektrikern var här och bytte ut den gamla lampkontakten. I vardagsrummet lät han kablarna hänga fritt med wago-kontakter på varje kabel för att jag skulle kunna koppla in en lampa själv.
Nu har jag dock glömt hur jag skulle koppla. Från taket kommer grön/gul, blå, brun och orange kabel ut, var och en försedd med en wago-anslutning. Lampan jag tänkt hänga upp har bara blå och brun kabel, hur ska jag ansluta denna?
Nu har jag dock glömt hur jag skulle koppla. Från taket kommer grön/gul, blå, brun och orange kabel ut, var och en försedd med en wago-anslutning. Lampan jag tänkt hänga upp har bara blå och brun kabel, hur ska jag ansluta denna?
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 535 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 535 inlägg
ingen kommer kunna ge ett säkert svar på detta. Men en gissning utifrån logiskt perspektiv så borde blå ihop med blå och brun ihop med orangeH Hazelblade skrev:Elektrikern var här och bytte ut den gamla lampkontakten. I vardagsrummet lät han kablarna hänga fritt med wago-kontakter på varje kabel för att jag skulle kunna koppla in en lampa själv.
men som sagt, ingen här kommer kunna ge dig ett säkert svar.
Det fungerade väl med blå och orange.
Klicka här för att svara