W WilliamEriksson #1 Medlem · 3 inlägg 11 aug 2024 15:00 WilliamEriksson Medlem 3 inlägg 11 aug 2024 15:00 #1 Hejsan! Jag behöver hjälp att koppla in en strömbrytare, hur ska jag koppla om de 2 trådarna till höger är lampans och svart kabel till vänster är den som matar strömmen Med vänlig hälsning Inloggade ser högupplösta bilder Logga in Skapa konto Gratis och tar endast 30 sekunder #koppla #strömbrytare
Hejsan! Jag behöver hjälp att koppla in en strömbrytare, hur ska jag koppla om de 2 trådarna till höger är lampans och svart kabel till vänster är den som matar strömmen Med vänlig hälsning
Demmpa #2 Husägare · Kalmar · 25 968 inlägg 11 aug 2024 15:05 Demmpa Husägare Kalmar 25 968 inlägg 11 aug 2024 15:05 #2 Ingen kan säga hur det ska kopplas. Du måste ta reda på vilken funktion varje tråd har, det måste göras på plats. Vad är fas, nolla, skyddsjord, tändtråd? Hur ser det ut i andra änden av matande kabeln?
Ingen kan säga hur det ska kopplas. Du måste ta reda på vilken funktion varje tråd har, det måste göras på plats. Vad är fas, nolla, skyddsjord, tändtråd? Hur ser det ut i andra änden av matande kabeln?
J Josth #3 Medlem · Stockholm · 13 086 inlägg 11 aug 2024 15:17 Josth Medlem Stockholm 13 086 inlägg 11 aug 2024 15:17 #3 Skyddsjord saknas i kabeln till höger till lampan och det ser ut att vara utomhus. Är det bara en armatur i t.ex. keramik som inte ska ha jordledare?
Skyddsjord saknas i kabeln till höger till lampan och det ser ut att vara utomhus. Är det bara en armatur i t.ex. keramik som inte ska ha jordledare?