75 079 läst ·
49 svar
75k läst
49 svar
Koppla strömbrytare
Innan man river bort den gamla brytaren/dimmer etc så är det värdefullt att ta en bild.Astrit skrev:
Din nya brytare ser ut att vara en trappomkopplare. Koppla på en av X1 och plint som är skymd under gummibandet.
Sagt med reservation att vi inte vet hur det såg ut innan du tog bort den gamla brytaren.
Hur gör jag nu.. tack för hjälpen jag för.den är till en vägguttag och strömavbrott.
Båda svarta ledarna till L1. Gul och grön till X1.
Btw , ser ut som du har köpta några billiga no-namne brytare. Det lönar sig att köpa märkesnamn på grejorna. Några kronor dyrare men betydligt bättre och håller i decennier.
Btw , ser ut som du har köpta några billiga no-namne brytare. Det lönar sig att köpa märkesnamn på grejorna. Några kronor dyrare men betydligt bättre och håller i decennier.
Hur funkar det alla har olika.måste jag ha alla de svarta? Till den nyaE etompau skrev:
Det kommer inte att fungera för den gamla är en dubbeltrapp och nya är en vanlig trapp.
Anskaffar en dubbeltrapp.
https://www.clasohlson.com/se/Strömbrytare-dubbeltrapp-Schneider-Exxact/p/Pr364727000
https://www.clasohlson.com/se/Strömbrytare-dubbeltrapp-Schneider-Exxact/p/Pr364727000
Sen, inte för att jag vill vara nån messerschmitt men lossa en plint i taget och flytta ledarna, blir mycket enklare att hålla reda på't.
Hej nu har jag rn dubbel trapp.Fotografen skrev:
Vilken ska man ska till











