Bra. Du kanske har lite eltejp att isolera det nakna stiftet med.

• Gilla
P_Lil
  • Laddar…
Hej, har en sådan handdukstork med fast den kantig modellen med defekt strömbrytare. När jag kollat lite så ser jag att stiften är löddade istället för kabelskor. Min fråga är om det behövs några speciella kabelskor eller om det funkar med vanliga helisolerade? Mvh Andy

Vet någon var man kan få tag på en sådan 4-polig brytare med indikatorlampa som syns i inlägget? Min handukstork är köpt på Bauhaus, men har utgått ur sortimentet.

A Assassen skrev:
Kanske denna?

[länk]
Tack för tipset! Har beställt, så får vi se hur det funkar.

Succe! Nu har vi varma goa handukar igen!

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
GK100 GK100 skrev:
Gör som Magnus E K visar här i #13 så kommer du vidare utan problem och lyser signalen i båda lägena flyttar du bara blå till andra stiftet. För en gångs skull är det inte direkt något problem att testa sig fram lite även om jag också ser det som att man ska veta och vara säker hur före jobbet.
Magnus E K Magnus E K skrev:
Du kan testa dig fram. Så länge de bruna och den blå håller sig på var sin sida av den röda skiljeväggen (se bilden) så kan det inte bli kortslutning utan det som kan hända om du kopplar fel är att handdukstorken inte funkar oavsett strömbrytarläge, att signallampan inte lyser alls, lyser hela tiden eller lyser i avslaget läge istället för tillslaget. Testa först som i skissen, blir det inte rätt så skifta de bruna och/eller flytta den blå till den tomma anslutningen.
[bild]
Ska det ena stiftet vara tomt? Jag har 4 sladdar, 2st bruna och 1 blå och en vit. Ska alla till var sitt stift? Utan den vita inkopplad bör väl lampan på knappen lysa vid någon kombination iallafall?
Hoppas på hjälp av någon snäll själ därute även om tråden är gammal.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.