Hej undrar om någon kan hjälpa mig med att beskriva hur jag ska koppla en ny lampa som jag köpt?
Bild 1 är den nya lampan som man ska koppla i två sladdar
Bild två beskrivning
Bild tre är den lampan som sitter uppe just nu men såg att det finns tre sladdar och i den nya ska man bara koppla två?
Bild 1 är den nya lampan som man ska koppla i två sladdar
Bild två beskrivning
Bild tre är den lampan som sitter uppe just nu men såg att det finns tre sladdar och i den nya ska man bara koppla två?
Är inte säker. Inte vad jag kan se Här kommer ngn bild till.
Ok, där är tecknet för dubbelisolerad och då ska den inte jordas som den gamla armaturen. Den ledning som är gulgrön är jord och behövs alltså inte till den nya. Stäng av eller skruva ur säkringen till rummet innan du börjar skruva med ledningarna. Den gulgröna tar man ur och isolerar koppartrådarna t.ex. med ett par varv eltejp eller en toppklämma. De andra två blå och grön kopplar man in i den nya armaturen. OBS att den svarta slangbiten ska träs på de blå och gröna ledningarna först.
Produkter som diskuteras: "eltejp"
Eltejp
Eltejp, även känd som isoleringstejp, är ett tryckkänsligt tejp som används för att isolera elektriska ledningar och andra material som leder elektricitet. Den har en rad egenskaper som gör den idealisk för användning inom elinstallation
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden