13 811 läst ·
57 svar
14k läst
57 svar
Koppla in ugn/häll
Kom igen nu Spindel. Du kan ju knappast ligga och sola i det här vädret. En road-trip till huvudstaden är väl inte fel. Du kan få några dagars jobb av mig också.
skulle vara spännande att höra om elektrikern lämnat någon offert via telefon, risken är väl att om han tänker blåsa stackars Sandra och dra om 5x2,5 och istället stoppa i 5x2,5 (!?!?) så blir det nog billigare att låta Spindel köra från västkusten...
Den där elektrikern ska du nog passa dig ordentligt för, det är min bestämda känsla...
Den där elektrikern ska du nog passa dig ordentligt för, det är min bestämda känsla...
Offerten landade på 3345 kr (ink moms och material) ... då vill han alltså dra ytterliggare en ledning från elcentralen till spisen :/ .... vi tackade vänligen nej. Men fortsätter nu jakten på någon som kan koppla in eländetyens skrev:skulle vara spännande att höra om elektrikern lämnat någon offert via telefon, risken är väl att om han tänker blåsa stackars Sandra och dra om 5x2,5 och istället stoppa i 5x2,5 (!?!?) så blir det nog billigare att låta Spindel köra från västkusten...
Tycker synd om er, hade själv tagit detta om det varit på vår sida av Sverige, trotts att vi nekar allt just nu på grund av sprängfulla orderböcker och semester.
För det första är det ingen seriös elektriker som behöver åka och lämna pris på småjobb, dessutom borde han ha dragit ihopp hällens kabel och trådarna i slangen i en dosa och lyft på detta i centralen så att ni kunde laga mat. Då hade han fått betalt för att åka ut till er.
Hade han jobbat hos mig så hade jag tagit honom i örat.
För det första är det ingen seriös elektriker som behöver åka och lämna pris på småjobb, dessutom borde han ha dragit ihopp hällens kabel och trådarna i slangen i en dosa och lyft på detta i centralen så att ni kunde laga mat. Då hade han fått betalt för att åka ut till er.
Hade han jobbat hos mig så hade jag tagit honom i örat.
Det gjorde ni rätt i, den där göken borde få gå på bakgårdarna och spela mungiga för brödfödan!LillaSandra skrev:
Lycka till i jakten på en rikig elektriker!
Moderator
· Stockholm
· 57 863 inlägg
Njaa.. jag kan tänka mig att han bara var okunnig. Ofta så är ju montören som kommr ut inte själv behörig, utan jobbar under chefens behörighet. Då kan kompetensen variera väldight mycket (vet av egen erfarenhet).
Att dela upp en 3-fas på det här viset är ju lite av en nödlösning, går det så skall man ju dra separata trådar från centralen precis som han offererade. Kan tänka mig att vissa montörer då inte vågar göra en sådan inkoppling utan att konsultera den behörige chefen som troligen är på semester.
Samtidigt så är ju detta en väldigt vanlig nödlösning i dessa tider när många byter från inegrerad spis till separat ugn/häll. Så det borde inte vara rocket science för någon som jobbar som elektriker.
Så visst förtjänar firman att "hängas" men kanske inte som skum utan "bara" som okunnig.
Att dela upp en 3-fas på det här viset är ju lite av en nödlösning, går det så skall man ju dra separata trådar från centralen precis som han offererade. Kan tänka mig att vissa montörer då inte vågar göra en sådan inkoppling utan att konsultera den behörige chefen som troligen är på semester.
Samtidigt så är ju detta en väldigt vanlig nödlösning i dessa tider när många byter från inegrerad spis till separat ugn/häll. Så det borde inte vara rocket science för någon som jobbar som elektriker.
Så visst förtjänar firman att "hängas" men kanske inte som skum utan "bara" som okunnig.
Jag har inte kollat på vilka produkter du köpt så jag kommenterar inte elektrikerns offert. Men, jag noterar att du köpt Electrolux. Ring Electrolux Service på 0771-76 76 76 så kan de säkert hjälpa dig med en installation.